ادامه برنامه های هفته قوه قضائیه در لنده
یکی از وظایف بسیج دانشجویی مطالبه گری و مطرح کردن مشکلات و دغدغه های مردم است چرا که بسیج برآمده از دل مردم و در طول انقلاب همه درد های مردم را دیده است
کد خبر: ۶۲۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 29 June 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویر احمد: دیدار صمیمانه دانشجویان دانشگاه پیام نور لنده و رئیس دادگستری شهرستان لنده به مناسب هفته قوه ی قضائیه برگزار شد.

در این دیدار سید مجتبی بنی هاشمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: هفته قوه قضائیه را به شما و همکارانتان تبریک عرض میکنم و یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یاران با وفای ایشان را گرامی می داریم.

 بنی هاشمی افزود: حضرت علی (ع) الگوی کاملی از عدالت و دادگستری در طول تاریخ بوده و هست. امام علی آن قدر نسبت به اجرای عدالت حساس بوده اند که حتی در اخرین لحظات عمر خود نسبت به قاتل خود دعوت و توصیه به عدل کرد.

وی بیان داشت:  بنیانگذار قضای انقلاب ما، شهیدآیت الله بهشتی که شخصی کم نظیر در رفتار ، اخلاق ، مدیریت ، فروتنی و تواضع، دشمن شناس و قاطع بودند که همین خصوصیت های ایشان باعث شد دشمنان ما ایشان را به شهدات برسانند.

 اگر به تاریخ پس از انقلاب نگاهی بیاندازیم به خاطر خواهیم آورد، عده ای به بهانه اینکه شعار مرگ بر شاه تکراری و همه گیر شده است، باید شعار جدید بدهیم و گفتند شاه زنا زاده است، خمینی آزاده است.اما شهید بهشتی از این شعار بسیار ناراحت شدند و فرمودند رضا خان ازدواح کرده و این شعار حرام است و فرمودند از پلکان حرام که نمیشود به بام سعادت حلال رسید

بنی هاشمی گفت: امروز راه بسیج دانشجویی در دفاع از محرومین و مظلومین ، دشمن شناسی و دفاع از ارزش ها راه شهید بهشتی ها، مطهری ها، و آوینی هاست است.

وی خاطر نشان کرد: یک وجه شباهتی بین بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لنده و شهید بهشتی وجود دارد و ان هم مظلومیت هست زمانی تهمت میزدند که شهید بهشتی دیکتاتور هست.

و امروز هم شاهد هستیم که عده ای به عمد با هدف تخریب و جلوگیری از فعالیت های این نهاد ارزشی برچسب ها و تهمت هایی به بسیج دانشجویی و اعضای این تشکل انقلابی و مردمی میزنند، اما ما به لطف الهی این راه را با قدرت ادامه میدهیم و در اراده ما با این هجمه ها تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

مجتبی بنی هاشمی  بیان کرد: یکی از اهداف و وظایف بسیج دانشجویی مطالبه گری و مطرح کردن مشکلات و دغدغه های مردم است چرا که بسیج برامده از دل مردم و در طول انقلاب همه درد های مردم را دیده است .

وی با بیان اینکه هدف اصلی امروز ما از این نشست نیز مطالبه گری برای مردم است افزود: اولین مطالبه مردم و خاصه دانشجویان  شهر لنده در مورد آتش سوزی های اخیر است.

 بنی هاشمی گفت:متأسفانه در این مدت بارها شاهد بودیم افرادی سود جو برای منافع شخصی خود، اقدام به قطع و آتش زدن درختان و تبدیل آن به زغال میکنند.

 بنی هاشمی بیان داشت: مطالبه بسیج دانشجویی از دادستانی محترم به عنوان مدعی العموم است می خواهیم که این موضوع را پیگیری و ضمن برخورد قاطع، اقدام به انتشار اسامی افراد و بخشی از احکام قطعی، و همچنین با اتخاذ سیاست ترهیبی و قاطعانه به خاطیان پنهان و ناشناس گوش زد کنید که درس عبرتی برای دیگران شود.

 بنی هاشمی افزود: مسئله دوم نیز بحث تکریم ارباب رجوع که به معنی رضایت مندی مردم از مسئولین و کارمندان هست.

متاسفانه شاهد هستیم در بعضی از نهاد ها و سازمان ها با مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند برخورد های ناشایست صورتی میگیرد  و همچنین با عدم پاسخوگی مسئولین همراه است، که باعث نارضایتی مردم میشود.

وی گفت: از دادستانی محترم میخواهیم با مدیریت و هشیاری از مسیولین مربوطه حقوق اولیه مردم را مطالبه کنند. مشکل بی آبی و عدم آنتن دهی شبکه های تلفن همراه شهرک سرآسیاب اسن که مردم این شهرک را عذاب میدهد اما هیچ مسئولی نه در قامت پاسخگویی و نه در قامت عمل کاری انجام نمی دهد.

بنی هاشمی افزود: یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگری است و ما شاهد آن هستیم که آمار مشکلات اجتماعی نظیر مصرف مواد مخدر ، خودکشی و طلاق رو به افزایش است.

از حضرتعالی خواهشمندیم با همکاری نهاد ها و ادارات خصوصا دانشگاه پیام نور که دو رشته روانشناسی و مشاوره دارد از این معضل های اجتماعی جلوگیری فرماید

عبدالله سعادتیان رئیس دادگستری شهرستان لنده بیان داشت: تشکر میکنم از همه شما که ما را مورد لطف خودتان قرار دادید و قدمتان را بر روی چشم میگذاریم.کسانی که خواهان عدالت هستند مطمئنا باید از عملکرد دستگاه قضائی راضی باشند و کسانی که منافع شخصی دارند باید ناراضی باشند.

 وی افزود: در هر اداره ای ارباب رجوع باید تکریم شود و هر اداره ای که ارباب رجوع حضور پیدا میکند، باید راضی بیرون بیاید خدا را شاکریم که عموم مردم از عملکرد دستگاه قضائی در شهرستان لنده راضی هستند.

 سعادتیان بیان داشت: یکی از وظایفش پیشگیری از وقوع جرم هست، در دادگستری نیز معاونت پیشگیری از وقوع جرم دارد که جلسات و موضع این جلسات بسته به مناسبت ها و جرائم رخ داده به صورت مرتب و ماهیانه برگزار می شود.

 وی با استقبال از پیشنهاد دانشجویان گفت: متأسفانه در گذشته شما دانشجویان عضو مدوعین به جلسه نبودید، اما انشالله از این به بعد شمار به عنوان مهمان دعوت خواهیم کرد و از نظرات شما استفاده خواهیم برد.

 سعادتیان در خصوص عملکرد دستگاه قضایی شهرستان لنده خاطر نشان کرد: در سال گذشته شهرستان ما امن ترین شرسهتان کشور بود. و توانستیم با پیشگیری های لازم جرائم را کاهشی نسبی دهیم.

 سعادتیان افزود:جرائمی مثل سرقت مسلحانه ، قتل ، کلاه برداری و در شهرستان نداشتیم. اما دعوای های خانوادگی نظیر طلاق ، درخواست مهریه و.. شهرستان نسبت به مشابه سال قبل زیاد شده است.

 سعادتیان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای حل این معظلات بیان داشت: ما باید از ظرفیت متنفذین، ریش سفیدان و معتمدین بین مردم استفاده کنیم، که به حمدالله کارهای خوبی نیز در این زمنیه صورت گرفته است.

 وی گفت: مطالبه گری حق مردم است و باید هم به حق و هم طبق قانون باشد،  اما نباید طوری باشد که موجب ضایع شدن حقوق دیگران شود.یکی از وظایف ما نظارت بر حسن اجرای قوانین در ادارات هست و اگر کامندی یا مسئولی تخطی از قانون کرد و قانون را اجرا نکرد وظیفه ما این هست ورود کنیم.

 سعادتیان با اشاره به آتش سوزی اخیر عنوان کرد : خوشبختانه این آتش سوزی های در حوزه استحفاظی شهرستان لنده سطحی بود و درختان خیلی اسیب ندیدند اما در منطقه کوه حاتم و استخفاظی شهرستان های بهمئی و بهبهان آسیب دیدگیها شدید گزارش شده است.

 سعادتیان بیان داشت: وقتی با تیم اعزامی برای بررسی حضور پیدا کردیم متاسفانه بالای کوه چیزی حدود 12کوره زغالی کشف شد، که متاسفانه درختان را قطع و آتش می زدند وهمین باعث اتش سوزی شد.

وی افزود: به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه سرکشی به صورت پیاده امکان پذیر نیست و محیطبانان با مشکلات فراوانی رو برو هستند.

 سعادتیان گفت: .در جلسه شورای تامین مشترکی بین شهرستان های لنده، بهمئی و بهبهان برگزار شد، مصوباتی داشتیم که منابع طبیعی موظف به شناسایی این افراد و تشکیل است و دادگستری نیز در سریع ترین زمان ممکن به این مسئله رسیدگی خواهد کرد.

 دادستان شهرستان لند عنوان کرد: در این جلسه همچنین با تصویب اعضای شوری بنا بر این شد که بالگردها هفته ای یک بار مامورین نیروی انتظامی را به این مناطق ببرند و فضا را برای این افراد نا امن کنندو

 سعادتیان خطاب به دانشجویان بیان داشت: هر نوع پشتیبانی و کار قانونی که از دست ما برای بسیج دانشجویی براید انجام خواهیم داد، و هر کاری که بنده بتوانم همکاری و کمک کنم دریغ نخواهم کرد چرا که خودم یک بسیجی بودم و هستم.

 دادستان شهر لنده در پایان  گفت: امام خمینی (ره) در اواخر عمر خود دستور تشکیل بسیج دانشجویی را صادر کردند و هدف امام جهاد علمی و عملی بود. افراد نخبه باید حامی ارزش های انقلاب و شهدا باشند و الحق و انصاف شما از عهده این کار برامده اید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار