مدیر اداره جهاد کشاورزی شوش با بیان این‌که کشاورزان تابستان امسال نمی‌توانند در شوش برنج بکارند، گفت: سهمیه شهرستان شوش در بحث کشت تابستانه، حدود 45 هزار هکتار است و در صورت تخصیص آب از سوی سازمان آب و برق این میزان کشت انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۶۲۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 26 June 2018

علیرضا ملک زاده در خصوص کشت تابستانه شهرستان اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در بحث تامین آب مورد نیاز کشت تابستانه در شهرستان وجود دارد، ابلاغ نهایی از سوی سازمان آب و برق در خصوص تخصیص آب مورد نیاز انجام نگرفته است.

وی افزود: قرار است تا سازمان آب و برق خوزستان بر اساس میزان کشت و وضعیت منابع آبی وضعیت تامین آب مورد نیاز کشت تابستانه شهرستان را اعلام کند و در این زمینه کشاورزان منتظر اعلام تامین آب هستند تا نسبت به کشت تابستانه محصولات خود اقدام کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوش تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان سهمیه شهرستان شوش در بحث کشت تابستانه، حدود 45 هزار هکتار است و در صورت تخصیص آب از سوی سازمان آب و برق این میزان کشت انجام می‌گیرد.

ملک زاده بیان کرد: این میزان کشت تابستانه برای باغات، زراعت‌ها و کشت‌های دائمی در نظر گرفته شده است اما کشت شلتوک در شهرستان شوش ممنوع است و کشاورزان تابستان امسال نمی‌توانند در شوش برنج بکارند.

وی خاطرنشان کرد: آب مورد نیاز کشت پاییزه شهرستان از حوضه‌های آبی دز، کرخه و شاوور تامین می‌شود و با پیگیری‌های انجام گرفته، قرار است در چند روز آینده وضعیت تامین آب کشت تابستانه شوش توسط سازمان آب و برق خوزستان مشخص شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار