رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان با بیان این‌که دامداران در انتظار تعیین قیمت خرید تضمینی شیر هستند، گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و سایر محصولات، این‌که قیمت شیر ثابت بماند، دامداران را ناامید می‌کند.
کد خبر: ۶۲۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 24 June 2018

جواد ابراهیمی با اشاره به بحث عدم تعیین قیمت خرید تضمینی شیر از دامداران اظهار کرد: تقریبا حدود 2 ماه است که وزارت جهاد کشاورزی با کار کارشناسی قیمت خرید تضمینی شیر از دامداران را تعیین کرده و پیشنهاد داده تا هر کیلوگرم شیر با قیمت 1640 تومان از دامداران خریداری شود.

وی افزود: این قیمت از سوی وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شده تا این وزارتخانه با تشکیل کمیسیون قیمت گذاری بازار، نرخ خرید تضمینی شیر از کشاورزان را مشخص کند. وزارت صنعت باید قیمت پیشنهادی جهاد کشاورزی را در کمیسیون اعلام و سپس کمیسیون در خصوص قیمت نهایی اظهارنظر کند.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان تصریح کرد: متاسفانه قیمت پیشنهادی وزارت کشاورزی بر روی میز وزیر صنعت باقی مانده و کمیسیونی برای تعیین قیمت شیر تا کنون تشکیل نشده است. دامداران در این زمینه خواهان تعیین هرچه سریعتر قیمت خرید تضمینی شیر هستند.

ابراهیمی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌کند که کار خود را انجام داده و منتظر وزارت صنعت است تا قیمت پیشنهادی را در کمیسیون قیمت گذاری عنوان کند. ظاهرا نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت بر روی قیمت 1540 تومان است و باید دید در این زمینه چه قیمتی در نهایت برای خرید تضمینی شیر در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت خرید هر کیلوگرم شیر از دامدار در حال حاضر 1440 تومان است که تقریبا از 5 یا 6 سال گذشته تاکنون تغییری نداشته است. با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و سایر محصولات، این‌که قیمت شیر ثابت بماند، دامداران را نا امید می‌کند.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان خاطرنشان کرد: این‌که دولت شیر را با قیمت مناسبی از دامداران خریداری نکند، عدم حمایت از دامداران است و صنعت دامپروری کشور را نابود می‌کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار