سرپرست اداره‌کل امور بانوان خوزستان خبر داد:
سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از برگزاری نمایشگاه ویژه هفته حجاب و عفاف به منظور معرفی مدل‌های اسلامی پوشش بانوان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷ 23 June 2018

سیده فرانک موسوی در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته عفاف و حجاب که امروز (دوم تیرماه) برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ریزی ستاد برگزاری هفته حجاب و عفاف اظهار کرد: قرار بر این است که در این هفته نمایشگاهی به منظور معرفی مدل‌های اسلامی پوشش بانوان برگزار شود زیرا لباس ما معرف فرهنگ ملی و دینی است.

وی افزود: گاه مدل‌های عجیبی که با فرهنگ و آموزه‌های دینی مردم ما همخوانی ندارند وارد جامعه می‌شوند و این موضوع نگرانی‌هایی برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند. با برگزاری این نمایشگاه به دنبال این هستیم که ارزش‌های دینی تقویت شوند و تثبیتی در این زمینه ایجاد کنیم.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان تصریح کرد: با توجه به گسترده شدن وسایل ارتباط جمعی می‌خواهیم به جوانان در شناخت و فهم باورهای مطلوب کمک شود تا رفتارهای متضاد با ارزش‌های جامعه رخ ندهد.

موسوی با اشاره به برگزاری هفته حجاب و عفاف از 19 تیرماه عنوان کرد: نمایشگاهی که در هفته حجاب و عفاف در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های گذشته رویکرد متفاوتی دارد. این نمایشگاه شامل غرفه‌های متفاوت از جمله غرفه معرفت‌شناسی در خصوص مباحث معرفی حجاب و عفاف، غرفه‌های حجاب آرا و مدلینگ، آتلیه عکس و دیجیتال، گالری طراحی و محصولات حجاب خواهد بود.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به مدت زمان فعالیت این نمایشگاه، بیان کرد: این نمایشگاه به مدت پنج روز در هفته حجاب و عفاف فعالیت برپا خواهد بود و در این نمایشگاه میزبان اقشار مختلف جامعه هستیم.

موسوی افزود: مدل‌های پوشش ایرانی اسلامی زیبا و در رنگ‌های مختلف در نمایشگاه ارائه خواهد شد و همچنین به نسل جوان در رابطه با استفاده از این نوع پوشش آموزش‌هایی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با استفاده از مدل‌های زیبا است، گفت: بانوان در این نمایشگاه می‌توانند پوشش‌های مختلف را امتحان ‌کنند و عکس یادگاری بگیرند تا زیبایی‌های خودشان را با این پوشش‌ها ببینند.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: ارتباط خود را با افرادی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و ایده ارائه می‌دهند قطع نخواهیم کرد تا در برنامه‌های مختلف و نشست‌های معرفی حضور داشته باشند و بحث حجاب و عفاف را در قالب مدهای اسلامی ایرانی که مورد پسند ذائقه نوجوان‌ها است ارائه دهیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه زینب جاسمی زرگانی فعال حوزه فرهنگی نیز در این جلسه اظهار کرد: عدم پرداختن جدی متفکران به موضوع حجاب، فقدان فرهنگ‌سازی جدی و برخوردهای سلیقه‌ای با این موضوع و بی‌پاسخ گذاشتن پرسش‌های نسل جوان درباره پوشش موجب شده است که موضوع حجاب در جامعه به مساله‌ای جنجال‌آفرین تبدیل شود.

وی افزود: اگر کسی حجابش را رعایت نکند نمی‌توانیم وی را مجبور به رعایت حجاب کنیم اما با این مسائل که با ارزش‌های نظام همخوانی ندارد دچار چالش می‌شویم.

این فعال حوزه فرهنگی با اشاره به برگزاری نمایشگاه حجاب و عفافت در سال‌های گذشته اظهار کرد: نمایشگاه حجاب و عفاف سال گذشته طی پنج روز و در شش غرفه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد. این نمایشگاه در سال جاری با رویکردی متفاوت‌تر و پخته‌تر برگزار خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار