مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:
مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر با بیان این‌که هنوز سازمان آب و برق برای تامین آب مورد نیاز برای کشت تابستانه در شهرستان اعلام آمادگی نکرده است، گفت: سهمیه‌ای برای کشت برخی از محصولات برای شهرستان در نظر گرفته شده که در صورت تامین آب مورد نیاز، این کشت‌ها به عنوان کشت تابستانه توسط کشاورزان شوشتر انجام می‌شوند.
کد خبر: ۶۲۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ 23 June 2018

ایرج بادپیما در خصوص برنامه کشت تابستانه این شهرستان اظهار کرد: هنوز سازمان آب و برق برای تامین آب موردنیاز برای کشت تابستانه در شهرستان اعلام آمادگی نکرده و آبی برای این کشت برای کشاورزان تخصیص داده نشده است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان سهمیه‌ای را برای کشت برخی از محصولات برای شهرستان در نظر گرفته است که در صورت تامین آب مورد نیاز، این کشت‌ها به عنوان کشت تابستانه توسط کشاورزان شوشتر انجام می‌شوند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر تصریح کرد: این سهمیه در نظر گرفته شده شامل کشت 5 هزار هکتار ذرت، 5 هزار هکتار حبوبات، 1500هکتار صیفی‌جات، 50 هکتار سویا، 2800 هکتار کنجد، 16 هزار هکتار نیشکر، 402 هکتار نخیلات و ... است که در صورت تامین آب این برنامه اجرایی می‌شود.

بادپیما عنوان کرد: قرار است تا سازمان آب و برق خوزستان در مدت چند روز آینده نسبت به تامین یا عدم تامین آب مورد نیاز کشت تابستانه در شوشتر اعلام نظر کند تا کشاورزان در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند و نسبت به کشت یا عدم کشت اقدام کنند.

وی در خصوص آب مورد نیاز برای نخیلات شهرستان گفت: نخیلات و باغات دائم شهرستان هفته‌ای دو بار با رهاسازی آبی که از سوی سازمان آب و برق انجام می‌گیرد، آبیاری می‌شوند و مشکلی در بحث تامین آب مورد نیاز نخیلات و باغات دائم شهرستان وجود ندارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار