رییس اتحادیه طلافروشان اهواز:
رییس اتحادیه طلافروشان اهواز با اشاره به افزایش قیمت سکه و طلا در بازار گفت: قیمت سکه و طلا در بازار ایران از بازار بین المللی تبعیت نمی‌کند و در حالی که شاهد کاهش قیمت اونس جهانی هستیم، طلا و سکه در کشور گران می‌شود.
کد خبر: ۶۲۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 23 June 2018

عبدالرحمان ذهبی در خصوص وضعیت قیمت سکه در بازار اظهار کرد: در حال حاضر قیمت سکه در بازار حدود 2میلیون و 590 هزار تومان است که با توجه به وضعیت به وجود آمده حدود 150 هزار تومان حباب دارد.

وی افزود: تغییر و تحول ناگهانی قیمت ارز در بازار کشور باعث می‌شود تا شاهد نوسانات شدید قیمت سکه و طلا در بازار داخل باشیم به شکلی که با افزایش بی رویه قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز به شدت بالا می‌رود.

رییس اتحادیه طلافروشان اهواز تصریح کرد: در حال حاضر شاهد روند نزولی اونس در بازارهای جهانی هستیم اما قیمت سکه و طلا در بازار ایران از بازار بین المللی تبعیت نمی‌کند و روز به روز گران‌تر می‌شود.

ذهبی عنوان کرد: با توجه به این‌که کنترلی بر روی قیمت دلار در درون کشور وجود ندارد، شاهد افزایش نرخ دلار و به تبع آن افزایش قیمت طلا و سکه در بازار هستیم. بازار در اختیار سرمایه‌داران است و به هر شکلی که می‌خواهند بازار را کنترل و قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

وی با اشاره به توزیع و افزایش عرضه سکه در بازار برای تعدیل قیمت‌ها خاطر نشان کرد: این کار شاید به صورت مقطعی بتواند باعث کاهش قیمت‌ها آن هم به صورت اندک شود اما در دراز مدت اثرگذار نخواهد بود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار