رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران هواشناسی:
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: بارش 9 ماهه گذشته در استان‌های قزوین، ایلام، سمنان، زنجان، همدان، کرمانشاه و اردبیل در وضعیت نرمال قرار دارد و در همین بازه، بارش استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در حد بیش از نرمال بوده است.
کد خبر: ۶۲۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰ 23 June 2018

به گزارش تابناک کردستان، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بارشی کشور طی سه ماه گذشته اظهار کرد: در طول بهار سال جاری، کل کشور 70 میلی‌متر بارش دریافت کرده است و از آنجا که میانگین بارش بلندمدت بهار 55 میلی‌متر است، در بهار امسال نسبت به بلندمدت 27 درصد افزایش بارش را تجربه کردیم.

وی ضمن مقایسه بارش بهار امسال نسبت به سال گذشته گفت: بارش بهار سال قبل 52 میلی‌متر ثبت شده است، بنابراین بهار امسال نسبت به بهار سال قبل 35 درصد افزایش بارش داشته است.

رئیس مرکز ملی خشکسالی در ادامه استان‌های کم‌بارش کشور را طی فصل بهار برشمرد و گفت: از ابتدای فروردین 97 تا پایان خرداد، استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گیلان به ترتیب 67، 44 و 36 درصد کمبود بارش داشتند، همچنین با توجه به میزان بارش‌ها استان‌های کرمان، بوشهر و فارس نیز در شمار استان‌های کم‌بارش بهار 97 قرار می‌گیرند.

وی گفت: در بهار 97 استان‌های اردبیل، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران در وضعیت ترسالی قرار داشتند و در بقیه استان‌ها بارش‌ها بیش از نرمال ثبت شده است.

ضیائیان افزود: بارش 9 ماهه گذشته در استان‌های قزوین، ایلام، سمنان، زنجان، همدان، کرمانشاه و اردبیل در وضعیت نرمال قرار دارد و در همین بازه، بارش استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در حد بیش از نرمال بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار