معاون عمرانی استاندار:
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: تا 15 تیرماه و بر اساس قولی که سازمان آب و برق و قرارگاه خاتم داده‌اند، تامین آب شهرهای آبادان و خرمشهر به صورت صد درصدی از رودخانه کرخه و از طریق طرح غدیر انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۶۲۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 19 June 2018

فرامند هاشمی‌زاده با اشاره به وضعیت آب شرب شهرهای خرمشهر و آبادان اظهار کرد: آبی که خرمشهر برای شرب در طول شبانه روز نیاز دارد حدود 90هزار متر مکعب است. منبع اصلی تامین آب در خرمشهر رودخانه کارون بوده اما مشکلاتی که از نظر شوری آب به وجود آمد، مسئولان را وادار به اجرای طرح‌هایی برای افزایش کیفیت آب کرده است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: در حال حاضر طرح غدیر حدود 65 تا 70هزار متر مکعب در شبانه‌روز به خرمشهر آبرسانی می‌کند. همچنین یک آب شیرین کن نیز در هفته گذشته به بهره‌برداری رسید که حدود 10 هزار متر مکعب آب شیرین شده را به خرمشهر می‌رساند.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان این‌که در حال حاضر حدود 85هزار متر مکعب در شبانه‌روز آب از طریق طرح غدیر و آب‌شیرین کن‌ها به خرمشهر می‌رسد، تصریح کرد: اگر شکستگی‌های موجود در شبکه و بهسازی لازم در شبکه‌های توزیع آب در خرمشهر انجام بگیرد، این آب به طور کامل نیاز شهرستان خرمشهر را تامین می‌کند.

هاشمی‌زاده عنوان کرد: شهرستان آبادان آب مورد نیاز خود را از رودخانه بهمنشیر و طرح غدیر دریافت می‌کند. آب رودخانه بهمنشیر دارای EC بالایی است و با آب طرح غدیر پیش از مصرف اختلاط پیدا می‌کند و این موضوع باعث می‌شود تا شاهد کاهش کیفیت آب مورد استفاده مردم در آبادان باشیم.

وی ادامه داد: آبادان روزانه به حدود 150هزار متر مکعب آب نیاز دارد. از این میزان نیاز، حدود 40 هزار مترمکعب آب از رودخانه بهمنشیر برداشت می‌شود و باقی آن نیز از طرح غدیر و آب شیرین کن‌ها تامین می‌شود اما به دلیل اختلاطی که انجام می‌گیرد و پرتی‌هایی که در شبکه وجود دارد، شاهد افزایش شوری آب هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان این‌که EC طرح غدیر بسیار مناسب است، گفت: به منظور این‌که برداشت از رودخانه کارون و رودخانه‌های موجود در آبادان و خرمشهر متوقف شود، در حال پیگیری طرح خط دوم آب غدیر هستیم. در این زمینه قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار و سازمان آب و برق به عنوان کارفرمای این طرح قول داده‌اند در تاریخ 15 تیرماه آب در لوله‌های این طرح جاری شود و برداشت آب از رودخانه‌های کارون و سایر رودخانه‌های آبادان و خرمشهر قطع شود.

هاشمی زاده خاطرنشان کرد: تا 15تیرماه و بر اساس قولی که سازمان آب و برق و قرارگاه خاتم داده‌اند، تامین آب شهرهای آبادان و خرمشهر به صورت صد درصدی از رودخانه کرخه و از طریق طرح غدیر انجام می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار