تحلیل بازی‌های روز چهارم جام جهانی
کارشناس فوتبال خوزستان گفت: تا امروز تیم‌هایی که روی کاغذ به ظاهر ضعیف‌تر هستند نتایج بهتری گرفته‌اند که این ناشی از اتحاد و انسجام آن‌ها است.
کد خبر: ۶۲۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 18 June 2018

داریوش یزدی در تحلیل خود از بازی‌های جام جهانی 2018 تا به امروز، اظهار کرد: امیدوارم تمامی اهالی و علاقه‌مندان فوتبال در این ایام لذت و استفاده لازم را از این تورنمنت ببرند و جام جهانی آئینه تمام‌نمای فوتبال کشورهای شرکت کننده در این جام از نظر فنی، ساختاری و مدیریتی باشد.

کارشناس، مدرس و مربی فوتبال خوزستان در تحلیل خود از بازی‌های روز چهارم جام جهانی 2018، گفت: در اولین بازی روز گذشته صربستان به مصاف کاستاریکا رفت که این بازی یک بازی نزدیک، با برتری نسبی صربستان از نظر فنی بود که ماحصل آن گرفتن سه امتیاز توسط آن‌ها شد که البته گل آن‌ها روی خلاقیت و مهارت فردی کولاروف و ضربه کاشته زیبای وی به ثمر رسید. در این بازی بیشتر شرایط فیزیکی حکم‌فرما بود که سهم تیم کاستاریکا در نبردهای تن به تن بیشتر بود ولی از نظر فنی کفه ترازو به سمت تیم صربستان بود.

یزدی با اشاره به جذابیت بازی تیم‌های ملی آلمان و مکزیک، بیان کرد: فکر می‌کنم این بازی بهترین بازی جام تا امروز بوده است. در این بازی دو نیمه متفاوت برای مکزیک رقم خورد. در نیمه اول آن‌ها با پاس‌های کوتاه و بازی هجومی، حملات سریع و موقعیت‌های متعددی را روی دروازه نویر ایجاد کردند. اما در نیمه دوم آلمان توانست بازی را کنترل کند که تعویض‌های این تیم هم در همین راستا بود و البته مکزیکی‌ها در این نیمه هم روی ضدحمله‌ها موقعیت‌هایی داشتند.

وی ادامه داد: در آن سوی میدان آلمان‌ها تیم خوبی را روانه مسابقات کرده‌اند اما موفق نشدند علیرغم فشار زیاد دروازه مکزیک را باز کنند که در این مسیر دروازه‌بان مکزیک هم نقش اساسی داشت. شاید اگر تعویض‌های آلمان زودتر انجام می‌شد آن‌ها می‌توانستند در گلزنی موفق عمل کنند اما برای آلمان هیچ چیز تمام نشده و مطمئنا آن‌ها می‌توانند به‌دنبال صعود باشند.

سرمربی اسبق استقلال اهواز، گفت: در بازی بعد، برزیل و سوئیس به مصاف هم رفتند که این بازی را می‌توان از منظر کار دفاعی فوق‌العاده سوئیسی‌ها بررسی کرد. تا این‌جای جام، تاکتیک‌های دفاعی تیم‌های مختلف برتری محسوسی نسبت به کار تاکتیکی هجومی حریفان داشته است و تیم سوئیس هم توانست با انسجامی خوب در خطوط مختلف و دفاع منسجم، یک امتیاز از حریف قدرتمند خود بگیرد.

وی افزود: البته خشونت زیاد بازیکنان سوئیس در این بازی حملات تیم برزیل را ناقص و کم اثر کرده بود و اینکه تیمی مثل سوئیس بتواند در برابر ستاره‌های برزیل به تساوی برسد ثمره استفاده از تاکتیک‌های مناسب دفاعی و هجومی توسط مربی این تیم است.

داریوش یزدی در جمع‌بندی خود در خصوص بازی‌های 4 روز اول جام جهانی، اظهار کرد: مشاهده کردیم که تا امروز تیم‌هایی که روی کاغذ به ظاهر ضعیف‌تر هستند نتایج بهتری گرفته‌اند که این موضوع به ما درس می‌دهد که با تلاش زیاد و با انسجام و اتحاد، کسب هیچ نتیجه‌ای در فوتبال دور از انتظار نخواهد بود.

 

منبع: فارس

برچسب ها: فوتبال ، جام جهانی 2018
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار