وزیرجهادکشاورزی در همایش روز جهانی مقابله با بیابان زایی در اهواز:
حجتی گفت : وابستگی دام سبک به عرصه های مقطعی کاهش پیدا کرده است. باید از فرصت های ایجاد شده استفاده کرد ، دولت دوازدهم از تمامی طرح های آبخیزداری حمایت می کند. اعتبارات اختصاص داده شده توسط دولت در جهت ستاد مقابله با ریزگردها بی نظیر بوده است.
کد خبر: ۶۲۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 18 June 2018
 
دیدگاه های کارشناسان در نهال کاری و مرطوب سازی کانون های ریزگرد لحاظ شده است
 
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در همایش روز جهانی مقابله با بیابان زایی در اهواز  که پیش از ظهر امروز 28 خرداد 97 در سالن همایش گیت بوستان برگزار شد اظهار کرد : نباید مسائل مربوط به آب باعث به حاشیه رفتن بحث خاک و توجه به زمین  شود ، خداوند نعمت آب را به طور مستمر نازل می کند اما خاک تجدید شونده نیست . نعمت خاک را نباید به فراموشی سپرد، باید ارزش واقعی زمین را دوباره ارج بنهیم. ما مگر جز آب ،خاک و هوا نعمتی دیگری داریم‌؟ خداوند متعال این سرمایه عظیم را در اختیار ما قرار داده است . 
 
به گزارش"تابناک"؛ وزیر جهاد کشاورزی  ادامه داد : در وجود خاک ،نور خورشید و هوا هیچ محدودیتی نداریم . انسان ها نسبت به نعمت خاک کم مهری می کنند. باید در نگهداری و حراست از این نعمات جدیت داشته باشیم و کمترین خسارت به آنها را وارد کنیم .
 
 وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه طییعت ظرفیت های بی شماری دارد، گفت: خداوند متعال در دل طبیعت نعمت فراوانی نهاده است ، باید با رعایت شرایط اقلیمی و زیست محیطی از این نعمت بهره ببریم . طییعت منشا خیرات بشر است.
 
حجتی با اشاره به نهال کاری در کانون های ریزگردهای استان خوزستان گفت : باید با طبیعت سازگار بود تا طبیعت نیز با ما همراهی کند، رشد نهال ها در طول پانزده ماه اخیر غیرقابل تصور بود . ما می توانیم بر مشکلات فائق بشویم.  خداوند ظرفیت های فراوانی را در وجود انسان ها به ودیعه گذاشته است . 
 
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد : اشتباهات سهوی  در تصمیم گیری ها غیرقابل اجتناب است، آنچه در کانون ریزگردها اتفاق افتاده است مورد تایید و سفارش  آخرین داده ها کارشناسان و متخصصان حوزه زیست محیطی و منابع طبیعی است .
 
عضو هیات دولت دوازدهم یادآور شد : اقداماتی که در جهت مقابله با ریزگردها در استان انجام شده است قابل تقدیر است ‌، تاکنون  پانزده هزار هکتار در کانون ریزگردها  نهال کاری  شده است . همچنین 12 هزار هکتار در جهت تثبیت شن های روان ، نالچ پاشی انجام شده است.
 
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در راستای جلوگیری از فرسایش خاک ، آبخیزداری و افزایش پایداری خاک را در دستور کار قرار دادیم، امروز زمینه های تخریب رخت بر بسته است. 
 
 وزیر جهاد کشاورزی گفت : وابستگی دام سبک به عرصه های مقطعی کاهش پیدا کرده است.بیش از نود درصد از جمعیت کشور تحت پوشش گاز طبیعی است؛ باید از فرصت های ایجاد شده استفاده کرد ، دولت دوازدهم نیز از تمامی طرح های آبخیزداری حمایت می کند. اعتبارات اختصاص داده شده توسط دولت در جهت ستاد مقابله با ریزگردها بی نظیر بوده است.
 
وی افزود : تقویت پوشش گیاهی ، تقویت سفره های زیرزمینی و آبخیزداری  در دستور کار قرار گرفته است. زمان ، زمان کار و تلاش است . هرگاه اراده کردیم توانسته ایم که کارهای بزرگ انجام دهیم . 
 
حجتی با اشاره به ضرورت و  توسعه بهره وری آب در کشور گفت : در جهت بهره وری آب اقدامات خوبی صورت گرفته است . در برخی از استان ها مانند اصفهان اولویت اول آب شرب است و به کشاورزی آبی تخصیص داده نشده است . 
 
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به طرح ۵۵۰هزار هکتاری بیان داشت : بهره وری آب در این طرح پیش از این سابقه نداشته است . به مروز زمان سیستم آبیاری تحت فشار در استان توسعه پیدا خواهد کرد.
 
حجتی در پایان گفت : از همه عزیزان که در این شرایط سخت در طبیعت به تلاش می پردازند تقدیر و تشکر کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار