تابناک مرکزی: نماینده مردم شازند در مجلس با تاکید بر ضرورت ورود جدی تر رئیس‌جمهور به موضوع ارز و کاهش ارزش پول ملی گفت: رئیس جمهور باید در خصوص نوسانات ارزی کشور به صورت جدی ورود کند و دلایل بروز التهابات بازار ارز و سکه را به مردم توضیح دهد.
کد خبر: ۶۲۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 18 June 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل  از ایسنا؛ علی ابراهیمی با اشاره به سوال خود از وزیر  اقتصاد در خصوص بازار ارز اظهار کرد: در سوال از وزیر اقتصاد علت سقوط ارزش پول ملی ایران (ریال) در مقابل قیمت ارزها (دلار و یورو و ...) سوال شد که وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال اینگونه مطرح کرد که مطابق قانون پولی و بانکی کشور مصوب سال ۱۳۵۱ انتشار اسکناس و سکه ‌ های فلزی رایج کشور، تعیین برابری پول ‌ های خارجی نسبت به ریال، نرخ خرید و فروش ارز، نظارت بر معاملات ارزی، نظارت بر معاملات طلا، نظارت بر صدور و ورود ارز و تنظیم مقررات مربوط به معاملات ارزی بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: در ادامه پاسخ به این سوال آمده است که مطابق بندهای قانون برنامه پنجم توسعه اجتماعی اقتصادی و فرهنگی کشور که عیناً در ماده ۱۹ قانون احکام دائمی برنامه ‌ های توسعه کشور تنفیذ شده است وزیر امور اقتصاد و دارایی صرفاً یکی از اعضای مجمع عمومی بانک مرکزی است و موضوع سوال در حیطه اختیارات وزارت اقتصاد نیست.

نماینده مردم شازند در مجلس با تاکید بر ضرورت ورود جدی تر رئیس‌جمهور به موضوع ارز و کاهش ارزش پول ملی گفت: رئیس جمهور باید در خصوص نوسانات ارزی کشور به صورت جدی ورود کند و دلایل بروز التهابات بازار ارز و سکه را به مردم توضیح دهد.

نماینده مردم شازند در خانه ملت با اشاره به طرح دو سوال پنج ماده‌ای از رئیس جمهور گفت: نخستین سوال از زئیس جمهور در خصوص فعالیت موسسات مالی بود که با توجه به شرایط کشور منجر به پس گرفتن امضا از سوی نمایندگان به منظور جلوگیری از تقابل شد، اما همچنان مصمم هستیم که گرچه رئیس جمهور در شکل ‌ گیری این موسسات نقشی نداشته است اما در خصوص نحوه فعالیت و مشکلاتی که این موسسات بوجود آورده‌اند روشنگری کرده و پاسخ دهد.

وی سوال از رئیس جمهور در خصوص وضعیت رکود حاکم بر کشور و عدم تحقق اجرایی شدن برجام را از دیگر موضوعاتی دانست که در طرح سوال مطرح شده است و گفت: با توجه به خروج آمریکا از برجام سوال کنندگان طرح سوال در این خصوص را تا تعیین تکلیف نهایی مذاکرات با اروپا مسکوت نگه داشته ‌ اند تا در آینده با تجدید نظر لازم مطرح شود.

ابراهیمی تصریح کرد: بخشی از سوالات مطرح شده از رئیس جمهور که به امضای برخی از نمایندگان رسیده است به دلیل خروج آمریکا از برجام موضوعیت خود را از دست داده است چرا که محور سوال از رئیس جمهور موضوع گشایش ‌ های اعتباری متاثر از اجرای برجام بود.

انتهای پیام/

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار