رییس دانشگاه فرهنگیان کشور:
رییس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: کشور با دو سونامی روبرو است که در سال ۱۳۹۹ جمعیت دانش‌آموزی به ۱۴.۵ میلیون و در سال ۱۴۰۴ به ۱۷ میلیون نفر خواهد رسید؛ از سویی در سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۲۰ هزار معلم و در سال ۱۴۰۴ تعداد ۳۳۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند که دو سوم معلمان را شامل می‌شود که ایجاد مشکل خواهد کرد.
کد خبر: ۶۲۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹ 17 June 2018

حسین خنیفر در نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان که امروز یکشنبه (۲۷ خرداد) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال صدمین سال تربیت معلم ایران است. دانشگاه فرهنگیان ۹۸ پردیس را در کشور و ۲ پردیس در خوزستان و ۴ مرکز در شهرستان‌های بهبهان، دزفول و اندیمشک دارد. اما پردیس‌‌های این دانشگاه در خوزستان با ثروت آن متناقض هستند.

وی افزود: دیدار مقام معظم رهبری از این دانشگاه که به نسبت سایر دانشگاه‌ها بی‌سابقه است نقطه عطف و قوت بسیار بالایی در عرصه نظام آموزش عالی است. گرفتن ظرفیت ۲۴ هزار نفر نیز انقلابی در این دانشگاه است. دولت تدبیر و امید و کمیسیون آموزش عالی و ... در کمک به دانشگاه با ما همراهند و از استان‌های اولویت‌دار خوزستان است که از پایلوت‌های اصلی ما است.

رییس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: ما انتظار داریم یکی از بهترین پایلوت‌های دانشگاه جامع تربیت معلم در خوزستان باشد. شهرستان‌های مختلفی در استان حاضر هستند برای اینکار زمین در اختیار ما بگذارند اما در مرکز استان به دلیل نزدیکی با دانشگاه‌های مادر و سایر امکانات، تکلیف می‌کند که این مرکز در اهواز باشد.

خنفری ادامه داد: ما می‌خواهیم به سمت ساخت ۳۱ دانشگاه جامع پاسخگوی نیاز ملی در کشور برویم. کشور با دو سونامی روبرو است که در سال ۱۳۹۹ جمعیت دانش‌آموزی به ۱۴.۵ میلیون و در سال ۱۴۰۴ به ۱۷ میلیون نفر خواهد رسید؛ از سویی در سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۲۰ هزار معلم و در سال ۱۴۰۴ تعداد ۳۳۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند که دو سوم معلمان را شامل می‌شود که ایجاد مشکل خواهد کرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار