معاون طرح و برنامه دانشگاه فرهنگیان:
معاون طرح و برنامه دانشگاه فرهنگیان گفت: از ۴۳ هزار مترمربع فضای فیزیکی که این دانشگاه در استان دارد حدود ۲۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع تخریبی است و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان می‌خواهد، لذا امکان نگهداری این فضاها وجود ندارد و از نظر مهندسی باید تخلیه شوند.
کد خبر: ۶۲۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 17 June 2018

علی خاکی در نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان که امروز یکشنبه (۲۷ خرداد) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس ماده هفت اساسنامه دانشگاه فرهنگیان رییس جمهور به عنوان رییس هیات امنای دانشگاه و در استان‌ها استانداران به عنوان رییس هیات امنای دانشگاه‌های استان هستند.

وی افزود: هدف از این ترکیب استفاده از پتانسیل در حوزه دولت و استان‌ها است. خوشبختانه در هر استانی که در جسله هیات امنا حضور داشتم مصوبات بسیار خوبی داشتند و کمک‌های شایانی به دانشگاه فرهنگیان شد.

معاون طرح و برنامه دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: از نظر ما شرایطی که اکنون بر این دانشگاه در استان حاکم است یک بحران است چراکه پردیس دخترانه دانشگاه وضعیت نابسامانی دارد و حکم تخلیه پردیس پسرانه نیز اخذ شده است و اگر مصوبه‌ای نداشته باشیم باید دانشگاه به شهرها یا استان‌های همجوار منتقل شود.

خاکی تصریح کرد: از مساحت ۴۳ هزار متر مربع فضای فیزیکی که در استان داریم حدود ۲۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع تخریبی است و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان می‌خواهد لذا امکان نگهداری این فضاها وجود ندارد و از نظر مهندسی باید تخلیه شوند.

وی گفت: خواهشمندیم با توجه به اینکه قرار است طرح پایلوت دانشگاه فرهنگیان در خوزستان باشد از اعتبارات در سطح استان چه در حوزه دولت یا خیرین استان برای دانشگاه فرهنگیان کمک شود. اگر به این دانشگاه توجه نشود آسیب جدی خواهیم دید و انتظار می‌رود خوزستان در سطح دیگر استان‌ها باشد.

 همچنین سیدامین‌الله دادگر مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در این نشست اظهار کرد: در بازدیدی که از پردیس دخترانه فرهنگیان داشتیم، شاهد بودیم که دانشجویان دچار مشکل هستند و باید یک تصمیم ویژه و اورژانسی برای آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت‌های بسیار عظیمی دارد، گفت: وضعیت پردیس‌های دخترانه و پسرانه دانشگاه فرهنگیان در شان این استان نیست و همت عظیمی را می‌طلبد که با کمک ظرفیت‌های استان و خیرین دانشگاه زیرساخت‌های لازم ایجاد شود. امیدواریم مشارکت‌ها فراهم و کار بزرگی در خوزستان انجام شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار