استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: توسعه متوازن و پایدار مناطق روستایی بخصوص مسیر روستاهای امام زاده سلطان ابراهیم ایذه برای جلوگیری از پراکندگی جمعیت در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۶۲۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 17 June 2018

 

توسعه متوازن و پایدار مناطق روستایی ایذه در اولویت است

غلامرضا شریعتی روز شنبه در حاشیه سفر یک روزه خود به شهرستان ایذه و منطقه امام زاده سلطان ابراهیم این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه امام زاده سلطان ابراهیم از مناطق گردشگری زیارتی خوزستان به شمار می رود که سالانه بیش از یک میلیون نفر برای زیارت و سیاحت از این منطقه بازدید می کنند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: باتوجه به بازدید از این منطقه مشکلاتی نظیر جاده، برق، تردد روستاییان از دریاچه و محل این زیارت ها و بخصوص زیرساخت های مخابراتی و معابر شناسایی شده و طرح های خوبی برای رفع این مشکلات مصوب شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: بخش عمده ای از این مصوبات با تامین اعتبار مناسب در سال جاری اجرا و باقی طرح ها نیز در سال اینده اجرایی می شود.مشکل اصلی این منطقه نداشتن پل برای تردد روستاییان است که هماهنگی های لازم با سازمان آب و برق انجام می شود و این پروژه چند ساله به زودی در دستور کار قرار می گیرد.

شریعتی اظهار داشت: بحث آبرسانی به روستاهای این منطقه نیز از دیگر برنامه هایی است که در مصوبات جلسه با مدیران استان در دستور کار قرار گرفته و یک میلیارد ریال برای آن اعتبار اختصاص می یابد.

وی بیان کرد: همچنین درخصوص توسعه گردشگری این منطقه اداره کل میراث فرهنگی استان موظف شد تا طرح گردشگری را از روستای پیان تا امام زاده سلطان ابراهیم طراحی کرده و بر اساس آن طرح های خود را اجرا کند.

استاندار خوزستان به مصوبات مربوط به این منطقه اشاره کرد و گفت: احداث پل بلوطک شیخان از جمله مصوباتی بود که در دستور کار قرار می گیرد و جزو تعهدات اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بر اساس برآورد اداره راه و شهرسازی استان این پروژه حدود 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تامین آن در دستور کار است.

شریعتی گفت: همچنین بر اساس مصوبات 15 میلیارد ریال از سوی بنیاد مسکن برای بهسازی معابرروستایی در این منطقه اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: برای توسعه برق منطقه و برق رسانی به روستاهای این شهرستان نیز اقداماتی در دستور کار قرار گرفته که به زودی اجرایی می شود.

استاندار خوزستان گفت: هلال احمر خوزستان نیز متعهد شد که یک جایگاه بالگرد در این منطقه احداث کند تا بتواند در صورت نیاز به صورت هوایی به این روستاها امداد رسانی کند.برای توسعه محل امام زاده سلطان ابراهیم نیز قرار شد پنج میلیارد ریال از اعتبارات فرمانداری ایذه و پنج میلیارد ریال نیز از اعتبارات استانداری اختصاص داده شود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز شنبه در سفر یک روزه خود به روستای امام زاده سلطان ابراهیم شهرستان ایذه مسایل و مشکلات این منطقه را بررسی کرده و جلسه ای نیز در این خصوص با برخی از مدیران استان و مسئولان محلی این شهرستان برگزار کرد.

سلطان ابراهیم مقبره یک امام زاده است که در شهرستان ایذه استان خوزستان و در بخش سوسن واقع شده است. امام‌ زاده سلطان ابراهیم در دامنه کوهی به همین نام (با دو هزار و 200 متر ارتفاع) مدفون است و دور تا دور این امامزاده و کوه‌های آن مملو از جنگل و مناظر زیبا و دل‌انگیز است. همچنین چشمه‌ای از این کوه جاری می‌باشد که معروف به چشمه امام‌زاده است و آب آن از دامنه جنوبی کوه به دره کارتا و در قسمت غربی به کارون منتهی می‌گردد.

روستای کارتا یا همان امام زاده سلطان ابراهیم در 80 کیلومتری شهرستان ایذه واقع شده و دارای مسیر سختگذری است که اهالی این روستا بخشی از مسیر را با قایق و بخشی دیگر را با خودروهای نیسان از تپه های سنگی طی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار