یک مقام مسئول اعلام کرد؛
رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافان، از حباب ۲۰ درصدی در قیمت سکه خبر داد و گفت: ارزش واقعی سکه حدود ۲ میلیون تومان است.
کد خبر: ۶۱۹۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 16 June 2018

سعید مجتهدی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد با اعلام این مطلب که هم اکنون ارزش واقعی سکه حدود ۲ میلیون تومان است، افزود: هر قطعه سکه به مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم معامله شده است.

وی همچنین با بیان اینکه طی چند ماه گذشته ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی کاهش یافته است و همین مسئله سبب شده سرمایه گذاران سرمایه های خود را به ارز تبدیل کنند، اظهار کرد : سرمایه های مردم با منع صرافی ها از خرید و فروش ارز به سمت بازار سکه سوق پیدا کرده است.

رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافان با اشاره به اینکه با سرازیر شدن سرمایه های مردمی به سمت بازار سکه تعادل میان عرضه و تقاضا بر هم خورده است، ادامه داد: این مسئله منجربه ایجاد حباب در قیمت سکه شده است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی متولی سیستم پولی، سکه و ارز است، گفت: فروش سکه و ارز به صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی واگذار شده است.

مجتهدی ضمن تاکید بر اینکه با تمهیدات بانک مرکزی باید حباب سکه از میان برداشته و به قیمت واقعی نزدیک شود، افزود: مردم باید سکه مورد نیاز را از صرافی های دارای مجوز خریداری و فاکتور معتبر دریافت کنند تا دچار زیان نشوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه پول های سرگردان در شرایطی که تورم بالایی وجود دارد به سمت بازار سکه و ارز هدایت می شود، یادآور شد: انتظار می رود بانک مرکزی در سریع ترین زمان ممکن تمهیداتی برای کنترل بازار سکه بیندیشد.

 

منبع: مهر

برچسب ها: نرخ سکه و ارز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار