مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: کار بیمه میگو و ماهیان پرورشی گرمابی و سردابی خوزستان با هدف حمایت از تولید و سرمایه تولیدکنندگان ، ارتقای امینت غذایی و صیانت از اشتغال مولد از روز چهارشنبه شروع شد.
کد خبر: ۶۱۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 16 June 2018

محمد آلاله افزود: دوره بیمه میگو و ماهیان پرورشی از مرحله ذخیره سازی 'لارو' تا برداشت تولید است.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار تعرفه بیمه میگوی پرورشی 20درصد کاهش و در عوض حداکثر پرداخت غرامت به خسارت دیدگان افزایش یافته گفت:کاهش تعرفه بیمه میگوی پرورشی با هدف ترغیب بیشتر آبزی پروران به بیمه محصولات و فرآورده های آبزی صورت گرفته است.

آلاله با بیان اینکه 50 درصد حق بیمه پرورش دهندگان میگو و ماهی را دولت به صورت یارانه پرداخت می کند از عموم پرورش دهندگان میگو و ماهی خواست حداکثر تا پایان تیر نسبت به بیمه فرآورده های تولیدی خود اقدام کنند.

به گفته مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان، حدود 120مرزعه پرورش میگو در چوئبده آبادان می توانند زیرپوشش بیمه قرار گیرند.کشت میگوی پرورشی در خوزستان در اردیبهشت شروع و برداشت آن اوایل مهر شروع می شود.

پارسال حدود یک هزار و 350 تن میگوی پرورشی و 63هزار تن ماهی گرمابی و سردابی در استان خوزستان تولید شد.استان خوزستان پس از گلستان دومین مقام آبزی پروری در کشور را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار