رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول:
رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: بازاریابی محصولات، مهمترین مشکل و دغدغه هنرمندان صنایع دستی در این شهرستان است.
کد خبر: ۶۱۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 16 June 2018

حجت اله آریایی نیا اظهار کرد: شهرستان دزفول از شهرستان های مشهور و باسابقه در عرصه صنایع دستی است و از ایام قدیم دارای هنرمندان اصیل بوده که هنر اجداد و نیاکان خود را تاکنون ادامه داده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رشته های کپوبافی، گیوه بافی، احرام بافی، جاجیم بافی، خراطی، معرق، تذهیب، نمدمالی، کلاه مالی، سفالگری در دزفول فعال هستند، افزود: در کنار این ها، رشته هایی چون ورشوسازی، مسگری، جولابافی، ملیله سازی و زیورآلات سنتی، مشبک، چرم دوزی و نقاشی روی سفال از سوی هنرمندان دزفول با تولید کم یا تعمیر به صورت نیمه فعال هستند.

آریایی نیا عنوان کرد: ۲۰ کارگاه صنایع دستی در دزفول فعال است که از این تعداد چهار کارگاه در شهر دزفول و دو کارگاه در بخش شهیون و مابقی در دیگر مناطق شهرستان دایر هستند که با تولید صنایع دستی زیبا و منحصر به فرد مورد استقبال مردم بومی و گردشگران قرار گرفته اند.

وی افزود: کارگاه های صنایع دستی یاد شده اغلب بالای سه نفر هنرمند دارند ضمن اینکه برخی از کارگاه ها نیز کمتر از این تعداد هنرجو را تحت پوشش دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول بیان کرد: کارگاه های صنایع دستی دزفول با ایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه بانوان در زمینه تولید کپو، خراطی، گلیم، جاجیم و احرام بافی فعالیت داشته به گونه ای که ۹۰ درصد هنرمندان صنایع دستی دزفول را بانوان تشکیل می دهند.

آریایی نیا گفت: برای حدود ۸۰۰ هنرمند دزفولی از طریق صنایع دستی اشتغال ایجاد شده و در سال گذشته نیز ۴۶ نفر دیگر در این حوزه مشغول به کار شدند.

وی، عمده ترین مشکل هنرمندان صنایع دستی دزفول را بازاریابی محصولات دانست و گفت: تاکنون با برگزاری نمایشگاه های متعدد تلاش شده آثار این هنرمندان در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.

آریایی نیا، پرداخت تسهیلات بانکی را از دیگر نیازهای هنرمندان صنایع دستی دزفول عنوان کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ نفر از هنرمندان دزفول برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار