استاندار خوزستان تاکید کرد:
باید هدف ما توسعه متوازن محلات شهر اهواز باشد، اجازه نداریم منطقه ای را با انجام پروژه های عمرانی متعدد آباد کنیم و از توجه به مناطق دیگر و انجام پروژه های مورد نیاز آن غافل شویم. توسعه در اهواز باید عادلانه، متوازن و پایدار باشد، همه مناطق باید به طور عادلانه در توسعه شهر دیده شود. تحقق این مهم باید در دستور کار استانداری و شهرداری اهواز قرار گیرد و همه در این مسیر گام بردارند.
کد خبر: ۶۱۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 14 June 2018

آیین افتتاح پل اصلی روگذر چندسطحی شهید بندر اهواز (فاز اول) امروز 24 خرداد 96 با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خوزستان، نمایندگان مجلس خبرنگان رهبری در استان، اعضای شورای شهر اهواز، شهردار کلانشهر اهواز ،فرماندار اهواز، خانواده شهدا و جمعی از شهروندان اهوازی در سالن اجتماعات شرکت گاز استان برگزار گردید.

به گزارش:تابناک"؛ غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آیین افتتاح پل اصلی روگذر چند سطحی شهید بندر (فاز اول) ضمن تبریک عید فطر اظهار کرد: عید سعید فطر عید مسلمین است و حتما باید مردم اهواز در این ایام احساس عید بودن را داشته باشند و روز شادی و مبارکی است، بنابراین به شهردار اهواز تأکید کرده ام متولیان دستگاه فرهنگی شهرداری شرایط و مناظر شهر را به نحوی بیارایند که مردم احساس شادی و سرور داشته باشند.

وی به پروژه روگذر چند سطحی شهید بندر اشاره کرد و گفت: این پروژه در زمان استاندار و شهردار سابق و شورای چهارم اهواز کلنگ زنی شد که فرصت را غنیمت شمرده و از تلاش ها زمات آنان نیز تشکر می کنم.، همچنین از شهردار و شورای شهر کنونی که پروژه را به سرانجام رساندند قدردانی می کنم.

استاندار خوزستان گفت: تاسیسات موجود در مسیر زیر زمینی چهارشیر بسیار شلوغتر از روی زمین است. از همه دستگاههایی که تاسیساتی در این مسیر داشتند و به نوعی می‌توانستند در اجرای این پروژه ممانعت کنند اما همکاری داشتند تشکر می کنم. باید با جدیت و سرعت چنین پروژه هایی در نقاط مختلف اهواز نه تنها در مرکز شهر بلکه در مناطق دیگر که گره ترافیکی وجود دارد انجام دهیم.

شریعتی تاکید کرد: باید هرچه سریعتر فاز بعدی پروژه تقاطع چند سطحی شهید بندر نیز انجام و تکمیل شود تا مردم بتوانند از تمام مواهب این پروژه بهره مند شوند. افتتاح چنین پروژه هایی به حل گره های ترافیکی و از اتلاف سوخت جلوگیری می کنند. همچنین به شرایط زیست محیطی کمک می‌کنند زیرا هرچه خودروها بیشتر در ترافیک باشند به شرایط زیست محیطی بیشتر آسیب می‌رسد و بر روح و روان مردم نیز آثار مخرب دارد در این زمینه به ایجاد آرامش و سلامت روحی و روانی شهروندان کمک شایانی می کند.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: باید نسبت به اجرای این پروژه هایی که رفع گره ترافیکی و آرامش روحی و روانی مردم را به دنبال دارد اهتمام بورزیم. اهواز در سالیان گذشته از دیگر کلانشهرها به لحاظ شاصه های توسعه ای دچار عقب ماندگی شده است ، باید با خرد جمعی و عزم همگانی و با توجه به نیازی که در این زمینه وجود دارد پیش برویم باید در توسعه زیرساخت ها و نیازهای محله ای در شهر اهواز جدیت لازم را داشته باشیم.

شریعتی تاکید کرد: هدف همه ما باید توسعه و آبادانی و عمران استان و کلانشهر اهواز باشد. در این زمینه نباید از هیچ فرصتی دریغ کرد، باید هدف ما توسعه متوازن محلات شهر اهواز باشد، اجازه نداریم منطقه ای را با انجام پروژه های عمرانی متعدد آباد کنیم و از توجه به مناطق دیگر و انجام پروژه های مورد نیاز آن غافل شویم. توسعه در اهواز باید عادلانه، متوازن و پایدار باشد، همه مناطق باید به طور عادلانه در توسعه شهر دیده شود. تحقق این مهم باید در دستور کار استانداری و شهرداری اهواز قرار گیرد و همه در این مسیر گام بردارند. امیدواریم اراده جمعی و عزم همگانی مسئولان و مردم در مدار توسعه همه جانبه بچرخد.

استاندار خوزستان در پایان بیان داشت: نباید به منابع محدود و اعتبارات دولتی اکتفا کنبم باید از همه ظرفیت های قانونی در جهت تولید ثروت و ایجاد درآمدهای پایدار در راستای دستیابی به توسعه عمران اهواز و استان اهتمام داشته باشیم. اگر شاهد پیشرفت دیگر کلانشهرها هستیم آن ها از همه فرصت ها و پتانسیل های قانونی در جهت مشارکت های مردمی و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برنامه ریزی و همت به خرج داده اند. همه پول در دست نداشته اند بلکه از ظرفیتهای قانونی استفاده کرده‌اند که موجب تولید ثروت بیشتر و انجام تعهداتشان شده است. امیدواریم در این زمینه در کنار هم باشیم تا اهواز با سرعت بیشتری در پروژه های شاخص شهری و توسعه متوازن منطقه ای پیش رفته و از عقب ماندگی خارج شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار