معاون عمرانی شهردار اهواز:
فاز نخست تقاطع چند سطحی شهید بندر اهواز با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۶۱۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 14 June 2018

 

پل اصلی تقاطع غیرهمسطح شهید بندر اهواز افتتاح شد

محمد صفری صبح امروز و در حاشیه افتتاح فاز اول پروژه تقاطع غیرهم‌سطح میدان شهیدبندر اهواز، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فاز اول پروژه تقاطع غیرهم‌سطح یا چند سطحی پل شهید بندر که در نوع خودش بزرگترین پروژه در جنوب غرب کشور است، در محل کانون توزیع و تقسیم ترافیک در اهواز و میدان شهید بندر افتتاح شد. فاز اول این پروژه شامل پل اصلی است که از سمت میدان نخل به سمت جاده ماهشهر و بالعکس، به‌صورت روگذر است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: عرض این پل 26 متر و 70 سانتی‌متر است که شش خط سواره رو یعنی سه خط رفت و سه خط برگشت را شامل می‌شود. 40 هزار متر مکعب عملیات خاکریزی داشتیم و 3500 تن آرموتوربندی در این پروژه اجرا شد.

معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز گفت: کل اعتبار این پروژه 58 میلیارد تومان است که پیش‌بینی ما این است در مجموع پل محور اصلی تقاطع غیرهم‌سطح شهید بندر، 50 درصد از بار ترافیکی میدان شهیدبندر را برطرف کند و امیدواریم با ساخت 4 محور چپ‌گرد که در ادامه احداث خواهند شد، باقی‌مانده بار ترافیکی این محل نیز برطرف خواهد شد و تمامی چراغ‌های راهنمایی در آن حذف می‌شوند.

صفری بیان کرد: برای اینکه شهروندان از این خبر خوشحال شوند باید بگویم ما 2 محور چپ‌گرد این پروژه را نیز از دو ماه قبل شروع به ساخت کرده‌ایم و محور اول محوری است که ترافیک را به‌صورت چپ‌گرد روگذر به سمت میدان فرودگاه هدایت می‌کنیم یعنی محور غرب به طرف شمال و دومین محور از سمت دروازه ترافیک را به طرف میدان نخل هدایت می‌کند که طبق مطالعات، بیشترین ترافیک ایجاد شده در میدان شهید بندر در این دو محور است که اگر ما این دو محور را راه‌اندازی کنیم، عمده مشکل ترافیک را حل خواهیم کرد.

وی درباره روند اجرای فاز بعد این پروژه گفت: امیدواریم تا آخر سال دو محوری که ذکر شد را تکمیل کنیم و دو محور باقی‌مانده نیز در سال 98 به بهره‌برداری خواهند رسید.

محمد صفری ادامه داد: در فضای مجازی گفتند که شهرداری می‌خواهد پل احداث کند در حالی که پایه‌های برق فشار قوی را درنظر نگرفته و این در حالی بود که ما از قبل دیده بودیم و تأخیر در جابجایی پایه‌های برق، به‌دلیل بحران‌هایی بود که در سیستم برق اهواز پیش آمد. باید بگویم در میدان شهید بندر، بیشترین تأسیسات زیرزمینی را در کل استان داریم به‌طوری‌که در این میدان ما خطوط انتقال نفت، فاضلاب، آب، گاز، فیبرنوری،برق فشار قوی و دو تونل مترو را داریم و این یک کار کم‌نظیر در پل‌سازی بود که باوجود این تأسیسات پروژه را به‌خوبی جلو بردیم در حالی‌که برخی از شرکت‌ها به ما نگفتند که دقیقا چه تأسیساتی در زیر میدان شهید بندر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: موقعیت این محل خاص بود به‌همین دلیل کار با سختی‌هایی روبه‌رو بود که باعث شد پروژه کمی طول بکشد ولی ما نوع عرشه را نیز عوض کردیم که در حین اجرا، مسیر را نبندیم.

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار