رئیس شورای شهر اهواز:
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت:همه بدانند که تخریب شهردار و شورای شهر، زیرسؤال بردن کلیت شورا و به نفع مردم نیست.
کد خبر: ۶۱۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷ 13 June 2018

محمد جعفر فلسفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به هجمه روزهای اخیر به شهردار اهواز، اظهار کرد: شکست شهرداری و شورا، به نفع شهر نیست اما اتفاق تلخی رقم خورده و برخی به صورت جریانی تصمیم به تخریب گرفته‌اند یک عده می خواهند روزنه ی امید را ببندند و نگذارند اتفاقات مثبتی شکل گیرد.

به گزارش"تابناک" وی افزود: برخی از ابتدا با کلیت شورای شهر مخالف بودند. برخی نیز با توجه به در پیش بودن انتخاب هیئت رئیسه جدید، هجمه خود را شدت داده‌اند و این درحالی است که از ابتدا به دنبال این جایگاه نبودم.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه حاشیه‌سازی‌ها بر اداره شهر و امور مردم تأثیر منفی دارد، عنوان کرد: شورا باید همدل باشد هرچند که اختلاف نیز امری طبیعی است. خوزستان و اهواز در شرایط حساسی قرار دارد و اگر بین مسئولان اتحاد و همدلی نباشد، دود آن به چشم همه مردم می‌رود.

وی با اشاره به اینکه نقد هدفمند و گره‌گشا برای پیشرفت کار و حل مشکلات ضرورت دارد، گفت: گاهی نقدها جنبه اصلاحی ندارد. زمانی که به صورت موردی اختلاف پیش می‌آید، برخی از رسانه‌ها در جهت تشدید آن گام برمی‌دارد و پس از تشدید آن، از اختلافات سنگین انتقاد می‌کنند. بین انتقاد و التهاب فضا تفاوت وجود دارد.

فلسفی افزود: اگر در جلسه‌ای از شورا، نطق‌های جنجالی بیان شود تا آخر جلسه تمرکزها را از بین می‌رود. همه بدانند که تخریب شهردار و شورای شهر، زیرسؤال بردن کلیت شورا و به نفع مردم نیست.هجمه به رئیس یا یک عضو شورا در واقع هجمه به جایگاه و کلیت شورای شهر است اما ما با تمام توان و قدرت برای خدمت به مردم ایستاده ایم.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب برای حل اختلافات در فضای صمیمانه داخلی و نرساندن آن به فضای عمومی جامعه، اظهار کرد: برداشت من این است که شورا از حاشیه‌ها عبور می‌کند و دوباره فضای همکاری و همدلی حاکم می‌شود. طبق قانون اعضای شورا نباید به طور مستقیم بر عزل و نصب‌ها دخالت داشته باشند. قائل به این هستم که شهردار نیاز به مشورت و تعامل دارد اما تحمیل پذیرفته نیست و تصمیم را خود او باید بگیرد. اما درغیر این صورت نمی‌تواند اقتدار و کارآیی لازم را داشته باشد.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: ایده‌آل آن است که با اعتماد به فکر و توانمندی فردی، او را به عنوان شهردار انتخاب و تمام اختیارات را به او تفویض کنیم و بر کار او نظارت کنیم تا انحراف و اشتباهی صورت نگیرد. اکنون واقعیت این است که مدل دخالت یا مدل آرمانی حاکم نیست و بینابینی است.

وی با اشاره به وضع شهرداری اهواز در دوره قبلی، بیان کرد: در سال 96 بودجه 1530 میلیارد مصوب شد که حدود 60 درصد آن محقق شد و درسال‌های پیش از آن نیز 50 تا 60 درصد محقق می‌شد. در مورد روگذر شهید بندر که فردا افتتاح می‌شود، برخی می‌گویند که 90 درصد آن در دوره قبل اجرا شد. این صحیح نیست و به ما در آغاز کار گفته شد که 8 ماه به پروژه اعتباری تزریق نشده و متوقف است.

فلسفی گفت: در شرایطی کار را آغاز کردیم که با انبوه کارهای معطل مانده، طلب 40 میلیاردی بیمه و حقوق‌های معوقه پرسنل شهرداری مواجه بودیم. حتی در مناطق 1، 2 و 3 که مناطق درآمدزای شهر محسوب می‌شوند نیز حقوق کارگران آن پرداخت نمی‌شد اما با وجود این شرایط گام های خوبی برای عمران و آبادانی شهر برداشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار