معاون آبزی پروری شیلات خوزستان:
معاون آبزی پروری شیلات خوزستان با اشاره به تولید ۱۳۵ تن ماهی خاویاری سال گذشته در خوزستان گفت: شیلات در زمینه تولید ماهیان گرمابی رتبه اول را در کشور دارد.
کد خبر: ۶۱۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 13 June 2018

کورش میرزایی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت موجود، خوزستان از معدود استان هایی است که فعالیت های تولیدی شیلاتی را در کنار هم دارد.

وی با بیان اینکه تولید ماهیان سردابی، گرمابی، ماهیان خاویاری، زینتی و پرورش میگو در کنار استحصال آبزیان دریایی همه در خوزستان انجام می شود، خبر داد: سال گذشته حدود ۶۲ هزار ماهی گرمابی و ۵۵۰ هزار تن ماهی سردابی در خوزستان تولید و ۸۵۴ تن میگو نیز پرورش داده شد.

میرزایی عنوان کرد: همچنین سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۲۵ تن آبزیان در حوزه منابع آب های داخلی و ۴۷ هزار و ۵۰۰ تن در حوزه استحصال آبزیان دریایی تولید شد.

وی با اشاره به تولید ۱۳۵ تن خاویاری در سال گذشته بیان کرد: شیلات خوزستان با داشتن ایجاد اشتغال و گردش مالی قابل توجه در زمینه ماهیان گرمابی رتبه اول کشور را در این حوزه دارا است.

معاون آبزی پروری شیلات خوزستان در خصوص پرورش ماهی در قفس گفت: این طرح را در سه حوزه استقرار قفس در دریا، خوریات و دریاچه های پشت سد قابل اجرا است.

میرزایی یادآور شد: طرح پایلوت پرورش ماهی در قفس برای سد مارون پیشنهاد داده شد که مجوز لازم برای اجرای این طرح از سوی سازمان آب و برق استان صادر نشده است.

وی ادامه داد: اما پرورش ماهی در قفس در حوزه دریا به علت شیب خاص سواحل خوزستان و کم شیب بودن آن باید در نواحی دور از ساحل انجام شود که برای تولید ماهیان در قفس نیاز به سرمایه گذاری عظیم هست و در این حوزه سرمایه گذار جدی وجود ندارد.

معاون آبزی پروری شیلات خوزستان اظهار کرد: در خصوص پرورش ماهی در قفس در خوریات استان نیز مسائل و مشکلاتی داشتیم ولی به تازگی به راهکار مشترکی رسیدیم تا متقاضیان را به این سمت هدایت کنیم.

میرزایی یادآور شد: با توجه به محدودیت منابع آب شیرین، توسعه آبزی پروری در آب های شور، دریا و پرورش ماهی در قفس برنامه ریزی شده و استفاده از منابع آبی نامتعارف مثل پساب ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: موضوع کشت های تلفیقی و آبزی پروری های خرد نیز از پتانسیل هایی است که باید در آینده مورد توجه قرار گیرند.

معاون آبزی پروری شیلات خوزستان در پایان خبر داد: مجموع صادرات آبزیان از مبادی خوزستان در سال گذشته ۴۷ هزار تن بوده که سهم استان بین ۱۵ تا ۱۷ هزار تن است.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: تا این تاریخ ۸۰۰ هزار تن خرید تضمینی گندم و حدود ۲۹ هزار تن هم کلزا که از این بین بالای ۴۰۰ هزار تن آن به خارج از استان انتقال پیدا کردند.

مهدی صیاحی افزود: با حمایت جهاد کشاورزی از کشاورزان خرید تضمینی سیب زمینی بعد چند سال در شهرستان گتوند صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در خصوص اشتغالزایی روستایی ۴۰ میلیارد تومان پروژه طراحی و به بانک ها معرفی شده است، خبر داد: با مشارکت بنیاد برکت نیز ۵۸ میلیارد ریال برای حوزه قالیبافی روستائیان هزینه شده است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار