رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: ۴۰ طرح عمرانی و تولیدی در بخش کشاورزی این استان با اشتغالزایی برای ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۶۱۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵ 13 June 2018
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: ۴۰ طرح عمرانی و تولیدی در بخش کشاورزی این استان با اشتغالزایی برای ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم آماده بهره برداری است.

به گزارش ایرنا، منصور رضوانی جلال با بیان اینکه این طرح‌ها در طول هفته جهاد کشاورزی بهره برداری می‌شود افزود: برای آماده سازی این طرح‌ها ۱۹۸ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ طرح از این تعداد با ۷۷ میلیارد و ۹۶۶ میلیون ریال در بخش مدیریت آب و خاک است اضافه کرد: این طرح‌ها شامل آبیاری تحت فشار با اشتغال ۱۰۳ نفر به صورت مستقیم است.

رضوانی جلال بیان کرد: طرح‌های آماده افتتاح معاونت بهبود دامی نیز با ۶۲ میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال هزینه و اشتغالزایی برای ۳۷ نفر به صورت مستقیم شامل یک طرح گاو شیری یک طرح گوساله پرواری، پرورش اسب، شترمرغ پرواری و گوسفند پرواری است.

وی افزود: در بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی نیز پنج طرح گلخانه سبزی و صیفی و احداث باغ با اشتغالزایی برای ۲۲ نفر به صورت مستقیم آماده بهره برداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: همچنین در هفته جهاد کشاورزی ۲ طرح پرورش ماهی قزل آلا نیز با ۲۰ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال و اشتغالزایی مستقیم برای پنج نفر آماده افتتاح است.

رضوانی جلال بیان کرد: همزمان با این هفته طرح‌های بسته بندی تخم مرغ با سه نفر اشتغالزایی نیز بهره برداری می‌شود.

گفتنی است استان همدان با مساحت یک میلیون و ۹۴۹ هزار هکتار دارای ۳۹ تا ۴۰ درصد کاربری بخش کشاورزی است که با یک میلیون و ۷۵۸ هزار نفر جمعیت در بخش زراعی سه میلیون و ۵۵۱ هزار تن محصول دارد.

در مجموع کل تولیدات محصولات زراعی، باغی و دامی در استان همدان چهار میلیون و ۷۵۹ هزار تن در سال است که در بخش باغی ۷۳۶ هزارتن و در بخش دام ۴۷۰ هزار تن محصولات دامی تولید می‌شود.

ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان همدان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

هفته جهاد کشاورزی در کشور از ۲۱ تا ۲۷ خرداد نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری ' مدیریت جهادی، خدمت مضاعف و تامین امنیت غذایی ' است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار