بانک ملی به عنوان مالک گروه ملی صنعتی فولاد خوزستان مكلف به حل مشكلات اين شركت قديمی است، اما با سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی و بی‌برنامگی به مشكلات استان دامن می‌زند.
کد خبر: ۶۱۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 12 June 2018

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری خوزستان با اشاره به مشکلات گروه ملی صنعتی فولاد گفت: هيأت مديره بانک ملی كشور هيچ‌گونه دركی نسبت به مسائل و مشكلات خوزستان ندارند.

به گزارش "تابناک"؛ سیدعلی بحرینی‌مقدم افزود: بانک ملی به عنوان مالک گروه ملی صنعتی فولاد خوزستان مكلف به حل مشكلات اين شركت قديمی است، اما با سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی و بی‌برنامگی به مشكلات استان دامن می‌زند.

او ادامه داد: تا به امروز مجموعه پرسنل و مديران استان با پيگری فراوان و مجدانه سعی بر حل مشكلات شركت مذكور كرده‌اند و از هيچ كوششی دريغ نكرده‌اند ولی در كمال تاسف و تعجب عوامل بانک از مسئوليت‌ها شانه خالی می‌كنند و عملا مديران استان را رو در روی پرسنل قرار می‌دهد.

بحرینی‌مقدم تاکید کرد: قطعا از اين به بعد بانک می‌بايست جوابگوي عملكرد خود باشد و با پذيرش مسئوليت‌ها در اسرع وقت مشكلات شركت و پرسنل را حل كند. قطعا عواقب هرگونه كم‌كاری و سهل‌انگاری مستقيما متوجه هيأت مديره بانک خواهد بود و در برابر قانون پاسخگو خواهند بود.

معاون استاندار خوزستان در پاسخ به اینکه سرمايه‌گذاری هلدينگ‌های بزرگ نظير شستا، صندوق بازنشستگی يا بانک‌های دولتی فرصت است يا تهديد، گفت: خوزستان به لحاظ داشتن منابع عظيم نفت، گاز و كشاورزی و به دليل تنوع زمينه‌های اقتصادی هميشه مورد توجه سرمايه‌گذاران بوده و هست؛ شركت‌های دولتی و هلدينگ‌ها با داشتن منابع عظيم مالی و برخورداری از رانت بسياری از اين فرصت‌های سرمايه‌گذاری را از بخش خصوصی گرفته‌اند.

این مقام مسئول افزود: تا این مرحله مشكلی متوجه استان نيست و به نوعی فرصت است، اما عملكرد اين‌گونه شركت‌ها در مديريت بنگاه‌های اقتصادی تأسيس شده نشان می‌دهد كه نگاه صددرصد دولتی به اداره شركت‌ها باعث شده كه كوچک‌ترين حساسيتی نسبت به مسائل جاری شركت و مباحث توسعه‌ای نداشته باشند و عملا مديران استاني را با چالش‌ها و معضلات جدی مواجه می‌كنند.

وی در ادامه اظهار کرد: اين در صورتی است كه هيأت مديره و مدير عامل اين شركت‌ها به عنوان حياط خلوت اين مجموعه‌های سرمايه‌گذاری نقش بازی كرده و باعث استفاده از نيروهای ناكارآمد و غيركيفی و غيربومی در اين شركت‌ها شده است. بسياري از اين شركت‌ها با زيان انباشته فراوان و نداشتن برنامه توسعه‌ای عملا وبال گردن مديران استاني می‌شوند كه در مواقع بحران هيچ‌كدام از مديران پاسخگوی مشكلاتشان نیستند و نهايتا تهديد جدی را متوجه استان می‌کنند.

بحرینی‌مقدم در پایان تاکید کرد: ضروری به نظر می‌رسد كه اين‌گونه شركت‌ها سرمايه‌گذاری در انتصابات هيأت مديره و مديران عامل با مقامات استاني هماهنگی كامل داشته باشند كه از حمايت‌های استانی برخوردار باشند و بتوان از ظرفيت نيروها و مديران بومی استفاده كرد و هم در برنامه‌های توسعه‌ای از ظرفيت‌های استانی استفاده كند، در غير اين‌صورت به نظر می‌رسد لازم است استانداری در نحوه تعامل با اين‌گونه شركت‌ها تجديدنظر جدی كند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار