همزمان با روز جهانی صنایع دستی، اولین فستیوال ویژه صنایع دستی در استان خوزستان در شهرستان شوشتر به صورت رسمی آغاز به کار کرد .
کد خبر: ۶۱۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ 12 June 2018

رییس اداره میراث فرهنگی شوشتر در این باره اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی و هفته صنایع دستی دو برنامه فرهنگی در خانه تاریخی مستوفی و هتل سرابی برگزار شد.

علی‎محمد چهارمحالی گفت: به مناسبت این روز جهانی، جشنواره‎ای را در حمایت از کالای ایرانی و صنایع دستی در مجاورت این خانه تاریخی افتتاح کردیم که این برنامه با حضور ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، پنبه‎دانه فرماندار و نیز شهردار و تنی چند از مسئولان شوشتر در محل فروشگاه سلمان جنب رستوران موزه مستوفی برگزار شد.

وی مدت برگزاری این جشنواره را که شامل نمایش و فروش آثار صنایع دستی ایرانی است، سه ماه عنوان کرد و افزود: ابتکار این جشنواره از سوی سینا سلمان، مالک بازارچه صنایع دستی "سلمان" در مجاورت خانه مستوفی بوده است و تخفیف ویژه‎ای در حدود 30 درصد نیز به محصولات صنایع دستی طی مدت سه ماه برگزاری این جشنواره اختصاص داده شده است.

همچنین مدیر فروشگاه صنایع دستی سلمان در خصوص این جشنواره گفت: به جهت گسترش صنعت گردشگری شهر شوشتر و توسعه گردشگری تابستانه به ویژه در اوقات شب، اقدام به برگزاری اولین جشنواره صنایع دستی در مرکز فروشگاه‎مان کرده‎ایم.

سینا سلمان با توضیح این‎ که این نوع فستیوال با این مدت زمان در سطح کشور تقریبا برای اولین بار برگزار می‎شود اظهار کرد: در اکثر جشنواره‎ها مدت زمان نهایتاً به یک هفته می‎رسد، اما در فروشگاه صنایع دستی سلمان، مدت‎زمان سه ماه را برنامه ریزی کردیم و از تمامی همشهریان و همچنین هم‎استانی‎های عزیز دعوت می‎کنیم در این مسیر ما را یاری کنند و با حضور و خرید خود از این مجموعه، کالای با کیفیت ایرانی و ساخته دست هنرمندان کشورمان را حمایت کنند.

او با اشاره به وجود صنایع دستی بومی شوشتر در این مرکز گفت: محصولاتی که با حس نوستالوژی جذاب همراه هستند مانند حبانه، غرابه، لنگ شوشتری و... در فروشگاه ما موجود است و در اختیار عموم قرار دارد.

ساعتی پس از افتتاح این جشنواره، برنامه تجلیل از پیشکسوتان و صنعتگران صنایع دستی شوشتر با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان در محل هتل سنتی سرابی شهرستان برگزار شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار