رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه:
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه با بیان اینکه برای حل مشکلات بیمارستان به دنبال انتصاب یک مدیر جدید هستیم گفت: نیاز مالی و نیروی انسانی دو مشکل اساسی شبکه بهداشت در ایذه است.
کد خبر: ۶۱۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 12 June 2018

مازیار حسن‌زاده کیانی با اشاره به مشکلات موجود در بخش بهداشت و درمان شهرستان ایذه و مشکلات مطرح شده توسط شهروندان نسبت به بیمارستان این شهرستان اظهار کرد:‌ برخی از کمبودها در شهرستان مشهود است و مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز از آن اطلاع دارد که در مسائل مالی ریشه دارد.

وی با اشاره به عدم وجود رئیس در طی 6 ماه اخیر در بیمارستان شهدای ایذه و مشکلات موجود در آن افزود: آخرین مدیر بیمارستان شهدای ایذه نزدیک به 4 ماه پیش به دلیل مشکلات شخصی از کار خود استعفا داد و پس از آن موارد توسط مدیر داخلی پیگیری می‌شد و از این رو کاستی‌هایی نیز وجود داشته که ما به آن واقفیم و از مدیر داخلی بیمارستان درخواست حل آن را داشته‌ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه در ادامه با اشاره به مشکل کمبود پرسنل در این اداره بیان کرد: کمبود شدید نیروی خدمات در بخش بهداشت و درمان شهرستان و همچنین کمبود اعتبارات باعث شده است که کار ما با مشکلات مواجه باشد.

حسن‌زاده با اشاره به مشکلات طرح توسعه نظام سلامت در ایذه و خروج پزشکان طرح پس از پایان دوره خود از شهرستان گفت: وجود مشکلات مالی و عدم پرداخت وجه توسط بیمه باعث شد تا اکثر پزشکان طرح توسعه نظام سلامت در شهرستان ایذه نمانند.

وی بیان کرد: چند تن از پزشکان طرح نیز پس از پایان دوره خود در شهرستان برای ارائه خدمات به شهروندان با ما همکاری داشته‌اند و در ایذه مانده‌اند که جا دارد از آنها نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم. همچنین قرار است طی روزهای آینده یک پزشک جراح مغز و اعصاب برای ارائه خدمات به شهروندان به ایذه بیاید.

حسن‌زاده در پاسخ به احتمال حضور پزشکان متخصص بیشتر در شهرستان ایذه گفت: کمبود تخت و وجود مشکلات باعث نا رضایتی برخی از پزشکان متخصص در شهرستان ایذه شده است، همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار است طی ماه آینده چند پزشک متخصص در تمام حوزه‌ها به شهرستان تخصیص داده شود که یک تحول عظیم در طول سال‌های اخیر در سطح شهرستان ایذه به حساب می‌آید.

*به دنبال انتصاب مدیر بیمارستان هستیم

وی در پاسخ به اینکه آیا سرانجام بیمارستان شهدای ایذه مدیردار خواهد شد افزود: با توجه به اینکه طبق قوانین رئیس بیمارستان باید حتما پزشک باشد، ما نیز پس از بررسی‌های لازم نام دو نفر را برای تایید نهایی به مراجع مربوطه معرفی کرده‌ایم تا با انتخاب یکی از آنها بتوانیم اوضاع بیمارستان را ساماندهی کنیم.

این مسئول درمانی شهرستان ایذه با اشاره به وضعیت اورژانس بزرگ و در حال احداث شهرستان ایذه عنوان کرد: با توجه به پرداخت تمام مطالبات پیمانکار این کار و همکاری‌های جدی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای پایان یافتن کار احداث و بهره‌برداری از این طرح، قرار است کار از سر گرفته شود، همچنین در طول انجام کار نیز با توجه به پیشرفت آن هزینه‌های پیمانکار طرح پرداخت شود.

وی با اشاره به نیاز شدید به نیروی کار، اعتبارات مالی و برنامه افزایش تخت در بیمارستان شهدای ایذه گفت: قرار است یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای افزایش تخت در بخش‌های مختلف بیمارستان شهدای ایذه تخصیص داده شود و با رسیدن تعداد تخت‌ها از 150 به 250 تخت می‌توانیم شاهد کاهش 20 درصدی مشکلات درمانی شهرستان باشیم.

حسن زاده در پایان بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود در بخش بهداشت و درمان شهرستان ایذه، وزارتخانه مربوطه شهرستان ایذه را در اولویت رسیدگی در کشور قرار داده است و در این رابطه جا دارد از تمام مسئولان به ویژه ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مدیران تابعه آن و همچنین مدیران و مسئولان ارشد شهرستان ایذه که برای حل مشکلات این شهرستان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم.

 

منبع: فارس

برچسب ها: ایذه ، بهداشت و درمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار