رئیس انجمن شن و ماسه بیان داشت:عدم قیمت گذاری مناسب در براورد قیمت شن و ماسه ازمهمترین مشکلات معدن کاران است. علیرضاسرمستی،رئیس انجمن شن و ماسه استان مازندران از عدم حضور یک معاونت معدنی در بخش صنعت ومعدن و تجارت خبر داد و بیان داشت:در وزارت صنعت و معدن به دلیل چارت جدید کاری این سمت مهم و حیاتی حذف شده است.
کد خبر: ۶۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 14 July 2015
به گزارش تابناک مازندران علیرضا سرمستی ابراز داشت:خوشبختانه با کوشش دکترحسینی اقداماتی در خصوص ایجاد معاونت معدنی در صنعت و معدن استان مازندران انجام گرفت که این امر با تایید و موافقت معاون وزیرصنعت ومعدن کشوردر صنعت و معدن مازندران محقق شد.

سرمستی اظهار داشت:در استان مازندران به دلیل قابلیت های بالای معدنی ،معادن می توانند در شکوفایی و رونق صنعت مازندران نقش قابل توجه ای ایفا کنند اما معادن همواره با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

رییس انجمن شن و ماسه در ادامه ازیک سری قوانین در منابع طبیعی و همچنین عدم قیمت گذاری مناسب در بخش شن و ماسه بعنوان مشکلات مهم معادن استان یادکرد و هدف از تاسیس انجمن شن و ماسه را رفع این معضلات دانست و ابراز داشت:وجود قوانینی که از گذشته به منابع طبیعی ارث رسیده مانع بزرگی در رشد و شکوفایی معادن است.

وی افزود:از طرف دیگرمعادن شن و ماسه برای استانداردسازی و رعایت مسایل زیست محیطی متحمل یکسری هزینه هایی هستند که در آنالیز قیمت نهایی محصولات به حساب نمی آید ومسوولان باید این نکته مهم را مد نظر قرار دهند.

سرمستی اذعان داشت:درنظرنگرفتن این هزینه ها منجربه عدم رعایت استانداردها در تولید مصالح باکیفیت و نادیده گرفتن مسایل زیست محیطی توسط معدن کاران و شرکت های تولیدکننده این مواد خواهد شد.

وی از مسوولان خواست تا با کمک به معدنکاران در هزینه نصب دستگاههای فیتلرکننده های آلودگی که هزینه ای بالغ بر 1میلیارد دارد به شکوفایی و رشد معدن و اقتصاد منطقه یاری رسانند با اینکار هم جلوی آلودگی های زیست محیطی گرفته خواهد شد و هم محصولات با کیفیت روانه بازاراقتصادی کشور خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سوادکوهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
عامل اصلی بالا رفتن شن ماسه در سوادکوه و مازندران سرمستی اقا ولشکن تمام منطقه و باغ ما را خراب کردن کدام زیست فقط دارن این منطقه را به تاراج میبرند خدا هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار