رییس حوزه هنری خوزستان گفت: ضرورت دارد گاهی از پنجره هنر به موضوعات دینی و معنوی پرداخته شود که بسیار هم تاثیرگذار است.
کد خبر: ۶۱۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 12 June 2018

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین طباطبایی با بیان این مطلب گفت: امام راحل (ره) حق بزرگی بر گردن ما دارد و هر چه داریم به برکت جهاد مخلصانه، مؤمنانه و تکلیف مدارانه ایشان است، از این رو باید دین خود را نسبت به امام (ره) ادا کنیم.

وی افزود: آزادی، امنیت، استقلال، رفاه و صلابتی که ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی دارند به برکت مجاهدت های امام (ره) و بعد از ایشان پاسداری مقام معظم رهبری است، بنابراین تجدید میثاق با آرمان های امام (ره) و تجدید بیعت با رهبر انقلاب، بسیار بجا و شایسته است.

رییس حوزه هنری خوزستان با اشاره به این که هنرمندان در پیروزی انقلاب پیشگام بودند و حرکتهای فرهنگی و انقلابی تاثیرگذاری انجام دادند، اضافه کرد: به مناسبت گرامی داشت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و شهادت حضرت امام علی(ع) حوزه هنری استان، 14 خرداد اقدام به برگزاری شب شعری با عنوان «در سوگ سرو» کرد.

طباطبایی بیان کرد: این شب شعر به همت انجمن آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خوزستان در سالن کتابخانه علوم ایران با حضور چشم گیر شاعران جوان و پیشکسوت برگزار و اشعاری در رسای امام راحل (ره)، لیالی قدر و امیر مؤمنان حضرت علی (ع) سروده شد.

وی با بیان این که در حوزه هنری شهرستان‌های آبادان و دزفول برنامه‌ها و شب شعرهایی در سوگ امام (ره) برگزار شد و اقشار مردم هنردوست و هنرپرور در این برنامه‌ها شرکت کردند اظهار داشت: در لیالی قدر هم به همت واحد تجسمی حوزه هنری استان کارگاه شب های قدر برگزار شد.

رییس حوزه هنری خوزستان خاطر نشان کرد: هنرمندان تجسمی استان در این کارگاه که با حضور 20 هنرمند تجسمی خوزستان برگزار شد اقدام به خلق آثاری بسیار فاخر و ارزشمند، با موضوع و محور شهادت امیرالمؤمنین و شب های قدر کردند.

او با قدردانی از همه هنرمندان و هنردوستان استان که در جبهه هنری اقدام به خلق این لحظه‌های خوب کردند ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در همه حوزه‌های هنری، ارزشی، انقلابی و معنوی، تاثیرگذار و موفق عمل و اسباب رضایت حضرت ولی عصر (عج) را فراهم کنیم.

طباطبایی یادآور شد: جامعه ما متدین و معنوی و جامعه‌ای است که مردم دل‌شان برای اهل بیت (ع) می‌تپد. از این رو، ضرورت دارد گاهی از پنجره هنری به موضوعات دینی و معنوی پرداخته شود که بسیار هم تاثیرگذار است و امیدواریم بتوانیم در این راستا سهم اندکی را ادا کرده باشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار