فرماندار خرمشهر:
فرماندار خرمشهر گفت: بخش سلامت مهمترین بخش درگیر با بشریت بوده و نیاز است که شبکه بهداشت و درمان برنامه محور بوده تا بتوان زمینه جذب حداکثری خیران را فراهم کرد.
کد خبر: ۶۱۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 12 June 2018

ولی اله حیاتی عصر امروز در نخستین جلسه مجمع سلامت شهرستان خرمشهر اظهار کرد: مجمع سلامت خرمشهر که امروز کار خود را آغاز کرد، دست یاری خود را در حوزه سلامت به هر خیر و سازمان مردم نهاد دراز می کند چرا که دولت به تنهایی قادر به رفع تمام مشکلات این حوزه نیست.

وی بر وجود ظرفیت عظیم خیران در خرمشهر تاکید کرد و افزود: واحد تخصصی شیمی درمانی خرمشهر با همت خیرین راه اندازی شد و در دیگر بخش ها همچون دیالیز و خون نیز تشکل های شکل گرفته که امیدواریم با راه اندازی این مجمع این تشکل های نوپا نیز فعال تر و منسجم تر عمل کنند.

فرماندار خرمشهر با تعیین معاون سیاسی اجتماعی خود به عنوان مسئول تعیین کارگروه های مجمع سلامت خرمشهر در کوتاه ترین زمان، ابزار امیداوری کرد: این مجمع با برگزاری جلسات کارگروه ها پایان سال ۹۷ کارنامه قابل قبولی ارائه کند.

حیاتی در بخش دیگری از سخنان خود سلامت را اولویت دولت تدبیر و امید خواند و گفت: خرمشهر در اقدامات حوزه سلامت یکی از شهرستان های پیشرو است و اقدمات بزرگی همچون تجهیز بیمارستان ولی عصر (عج) خرمشهر به تجهیزات روز پزشکی، افزایش مساحت بخش اورژانس و راه اندازی کلینیک تخصصی و بخش LDR در این بیمارستان از حمله این موارد است.

وی ادامه داد: همچنین دولت تدبیر و امید هر آنچه در حوزه سلامت به عنوان یک تهدید قلمداد می شود را نیز به عنوان اولویت دانسته و مصداق آن در خرمشهر توجه به بحث آب و فاضلاب است که امسال اعتباری ۱۹۰ میلیارد تومانی برای این بخش هزینه شده است.

فاضلاب خرمشهر به رودخانه یا مناطق دور دست تخلیه می شود. فرماندار خرمشهر از احداث تصفیه خانه فاضلاب به عنوان نمونه ای از اقدامات در حال انجام دولت در بخش پیشگیری از تبعات آلایندگی ناشی از آب و فاضلاب اشاره کرد.

حیاتی در این رابطه اظهار کرد: پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر پیشرفت بیش از ۶۰ درصد دارد که تا پایان سال ۹۷ به اتمام می رسد.

وی، احداث و نوسازی شبکه آب و فاضلاب و اجرای فاز دوم طرح آبرسانی غدیر از دیگر اقدامات در این حوزه یاد کرد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار