معاون تبلیغات اسلامی خوزستان:
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان بر لزوم پرداخت اعتبارات شورای عالی قرآنی استان تأکید کرد.
کد خبر: ۶۱۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 11 June 2018

حجت‌الاسلام عباس علی رستمی نیا شامگاه یکشنبه در جلسه با فعالان علوم قرآنی استان با بیان اینکه هیچ جای کشور استعداد خوزستان را در زمینه قرآنی ندارد، بیان کرد: ولی متأسفانه فضا برای رشد و تعالی نیروهای قرآنی ایجاد نشده است.

وی افزود: طی سال های اخیر سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیمای خوزستان به منظور ترویج فرهنگ قرآنی در استان، جلسات جمع خوانی و جزءخوانی را پخش زنده داشت ولی امسال جلسات تفسیر از سوی ائمه جماعات را نیز اضافه شد.

حجت‌الاسلام رستمی نیا در پایان با اشاره به لزوم پرداخت اعتبارات شورای عالی قرآنی عنوان کرد: باید به این موضوع اهمیت داد تا دغدغه خادمان و فعالان قرآنی کمتر شود.

همچنین در این جلسه معاون تولید صدا و سیمای خوزستان اظهار کرد: پنج سال است که جمع خوانی قرآن کریم در ماه رمضان هر روز از یک شهرستان با ترتیل خوانی و قرائت یک جزء از قرآن از صدا و سیمای خوزستان پخش می شود.

مهران نصرت پناه ادامه داد: نیاز به حمایت مسئولان استان داریم چون با حمایت های حداقلی نمی توان آن طور که باید و شاید فعالیت کرد؛ تولید برنامه های پخش زنده هزینه های هنگفتی دارد و البته در عین حال صدا و سیمای خوزستان با بخش خصوصی فعالیت می کند.

وی در پایان یادآور شد: همه باید به نشر قرآن کمک کنند و فرهنگ سازی برای حوزه قرآنی از عهده یک سازمان صرف برنمی آید.

همچنین در این جلسه یک فعال قرآنی خوزستان اظهار کرد: اگر به پیشینه تاریخی خوزستان در حوزه قرآن کریم نگاهی داشته باشیم، ادعای بی نظیر بودن استان در کشور را خواهیم داشت؛ هیچ استانی در کشور به اندازه خوزستان این همه ظرفیت و پیشینه ندارد.

جمال بیت مشعل در پایان با اشاره به اینکه در حوزه نظریه پردازی علوم قرآنی و حدیث بی نظیر هستیم، عنوان کرد: حوزه قرآنی خیلی عظیم و بزرگ است و با فعالیت در این حوزه خیلی زودتر از سایر حوزه ها جواب می گیرم.

حسین گمار یکی دیگر از فعالان قرآنی خوزستان اظهار کرد: زحمت کشان قرآنی شخصیت بسیار بالایی دارند و تعداد آنها خیلی بالاتر از حاضران در جلسه فعلی است.

وی با اشاره به اینکه فعالان قرآنی بدون چشمداشت فعال می کنند، افزود: ظرفیت های قرآنی در خوزستان خیلی زیاد است و اصلا علاقه ای به اصرار کردن برای همکاری مدیران نداریم.

وی در پایان گفت: فعالان قرآنی خوزستان در صورت تأمین و فراهم کردن زیرساخت ها خود امکان تأمین منابع مالی را دارند؛ آنها می توانند با راه اندازی دانشگاه های قرآنی از دیگر کشورها دانشجویان قرآنی را جذب کنند.

ترویج فرهنگ صحیفه خوانی و نهج البلاغه ای، حمایت مؤسسات قرآنی برای تأمین مکان و حق الزحمه مربیان قرآنی و همچنین تقویت برگزاری نمایشگاه های قرآنی با همکاری مؤسسات قرآنی از جمله تقاضاهای فعالان قرآنی در این جلسه بود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار