استاندار خوزستان تأکید کرد:
استاندار خوزستان گفت: باید کارگروه قرآنی در حوزه فرهنگی و هنری تشکیل شود و این موضوع در دستور کار مشاور فرهنگی و هنری استانداری و همچنین مدیرکل ارشاد خوزستان قرار بگیرد.
کد خبر: ۶۱۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 11 June 2018

غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در جلسه با فعالان علوم قرآنی استان که در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص مباحث قرآنی، مسائل قاریان و تعداد حافظان طبق اطلاعات موجود گفت: خوزستان استعدادهای بالایی دارد که مایه افتخار است.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ قرآن را حاکم و در جامعه جاری کرد، افزود: نفس ماندگاری فعالیت های قرآنی همین مردمی بودن آن است که طی نسل های گذشته تا به حال منتقل و در آینده نیز چنین خواهد شد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه علاوه بر مباحث ظاهری باید مسائل محتوایی قرآنی نیز در جامعه گسترش پیدا کند، تصریح کرد: این کار باعث می شود که جامعه به سمت فضیلت ها حرکت کند؛ فهم این مسائل، علم به آن و اطلاع داشتن از فرمایشات الهی قطعا تأثیر خود را در روند زندگی ما می گذارد.

شریعتی بیان کرد: باید کارگروه قرآنی در حوزه فرهنگی و هنری تشکیل شود و این موضوع در دستور کار مشاور فرهنگی و هنری استانداری و همچنین مدیرکل ارشاد خوزستان قرار بگیرد.

وی با تأکید بر بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی در ترویج علوم قرآنی ادامه داد: نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کتب ارزشمندی هستند که باید در کنار قرآن مورد توجه ویژه ای قرار بگیرند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: برگزاری جشن توسط شهرداری ها نیاز جامعه است ولی باید در حوزه های قرآنی نیز فعالیت و متولی امر باشند؛ آنها نباید از این مسئولیت سر باز بزنند.

شریعتی در پایان با اشاره به اینکه شهرستان کارون مستعد در حوزه قرآنی است، اضافه کرد: باید برای فعالان حوزه قرآنی این شهرستان شرایط و زیرساخت ها فراهم و در صورت امکان راه اندازی دارالقرآن و فرهنگ سرای نهج البلاغه برای آن پیش بینی شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار