مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: سم‌پاشی عمومی شبانه تعدادی از گونه‌های گیاهی سطح شهر از تاریخ ۱۹ خرداد لغایت ۳۱ خرداد برای درختان نارون، چنار، زبان گنجشک، بید، اقاقیا و انواع گونه های سرو جهت مقابله با آفت کنه انجام خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 11 June 2018

به گزارش تابناک : فروغ مرتضایی نژاد اظهار کرد: در عملیات سم‌پاشی به منظور صرفه‌­جویی در میزان سموم مصرفی و بالابردن کیفیت و سرعت انجام عملیات در مسیرهایی که امکان‌پذیر است، از دستگاه های توربولاینر استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه سموم مورد استفاده برای سم‌پاشی درختان با غلظت‌های پایین و بر پایه گیاهی بوده که عوارض منفی کمتری بر محیط زیست و شهروندان دارد، افزود: با این حال لازم است شهروندان در ایام سم پاشی درختان همکاری لازم را داشته باشند و حتی الامکان از قراردادن خودرو خود در مسیر سم پاشی خودداری کرده و از قراردادن مواد غذایی در این ایام در بالکن ها بپرهیزند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: در ایام سم‌پاشی درختان شهروندان باید درب‌های مشرف به مسیر سم پاشی را ببندند و چنانچه میز نانوایی در خیابان قرار گرفته باشد ضروری است متصدیان نانوایی قبل از استفاده، میزها را شستشو دهند تا از بروز بیماری جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، اطلاع رسانی به شهروندان از طریق بنرهای هشداردهنده در مسیرهای سم پاشی در زمان مقرر انجام شده و در هنگام عملیات سم پاشی نیز پیمانکار موظف است یک نفر یا خودرو راهنما در اختیار داشته باشد تا به عابران پیاده، مغازه‌­ها و خودروهای پارک شده اطلاع­‌رسانی کند.

وی با بیان اینکه در رفیوژ وسط خیابان‌­های مهم و اصلی و در رفیوژهای کنار، با فاصله ۳۰۰-۲۰۰ متر جلوی تانکر، خودرو راهنما در پشت تانکر جهت رعایت موارد ایمنی حرکت می‌کند، یادآور شد: عملیات سم پاشی از ساعت ۱۱ شب به بعد که کمترین تردد وجود دارد، انجام می شود.

 

 

منبع : ایمنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار