رییس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان:
رییس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان با بیان این‌که امسال مدنظر داریم بنیاد بیماران خاص را در شهرستان‌ها راه‌اندازی کنیم، گفت: در این بخش با توجه به این همه ارگان و شرکت‌هایی که در خوزستان داریم، نسبت به استان‌های دیگر عقب هستیم و هیات‌های شهرستانی باید بتوانند این بنیاد را ثبت و راه‌اندازی کنند.
کد خبر: ۶۱۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ 10 June 2018

کیامرث حاجی‌زاده در مجمع سالانه هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا استان که شب گذشته (شنبه) در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: سال 94 که هیات استان را تحویل گرفتم، فاقد امکانات حداقلی بود اما اکنون شاهد هستیم که هیات استان در سه سال اخیر عنوان برتر کشور را به دست می‌آورد. از همان سال ابتدایی فعالیتم در این هیات، مسایل را به صورت جدی پیگیری کردیم و اکنون تنها هیاتی هستیم که در طول سال برای دو بار از ورزشکاران مدال‌آور خود تجلیل می‌کند.

وی با بیان این‌که کار کردن در هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا، عشق و علاقه می‌خواهد گفت: اگر کسی می‌خواهد برای این قشر کار کند، باید بداند که در این‌جا پست و مقامی وجود ندارد و باید با عشق و علاقه پای کار بود و اگر این موضوع را بپذیریم می‌توانیم موفق باشیم. شاهد هستیم آن‌هایی که با چنین رویکردی کار می‌کنند، موفق هستند و آن‌هایی که کمی مشکل دارند هنوز متوجه این موضوع مهم نشده‌اند. به نظر من کار کردن برای این قشر، عافیت و سلامت را در بر دارد.

رییس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان عنوان کرد: اگر افرادی هستند که نمی‌توانند با عشق و علاقه برای این قشر کار کنند، بهتر است کار را رها کرده تا کسانی روی کار بیایند که بتوانند علاقه‌مند باشند. اگر بتوانیم ما این قشر را وارد میادین ورزشی کنیم، یعنی خوب کار کرده‌ایم، در غیر این‌صورت عملکرد مطلوبی نداشته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: در سه سال اخیر شعار ما "توسعه ورزش همگانی" بوده است و به دنبال ورزش قهرمانی نبوده‌ایم و با همین رویکرد در این مدت 17 ورزشکار پیوند اعضا داشته‌ایم که چهار پنج نفر آن‌ها این پتانسیل را دارند که عازم مسابقات جهانی شوند. امسال می‌خواهیم در بخش حرفه‌ای و پیوند اعضا نیز بیشتر کار کنیم.

حاجی‌زاده با اشاره به برگزاری هشت المپیاد ورزشی در استان، افزود: هیات خوزستان در واقع از صفر در کنار استان‌هایی با سابقه 25 ساله قرار گرفت ولی اکنون با توجه به عملکردی که داشته‌ایم، بیش از دو میلیارد تومان تجهیزات ورزشی در شهرستان‌های‌مان داریم. در مجموع شهرستان‌های ما فعالیت خوبی داشته‌اند و از عملکردشان رضایت داریم ولی برخی شهرستان‌ها در حد نام آن شهرستان و حتی خود آن رییس هیات کار نکرده‌اند که باید به خودشان بیایند. یکسری از هیات‌های ما باید بازبینی شوند و باید فکری به حال آ‌ن‌ها کرد تا فعال شوند. به هر حال اول شدن آسان و حفظ آن سخت است.

وی تاکید کرد: همچنین امسال مدنظر داریم بنیاد بیماران خاص را در شهرستان‌ها راه‌اندازی کنیم که شهرستان رامهرمز تاکنون در این زمینه عملکرد خوبی داشته است. ما در این بخش نسبت به استان‌های دیگر آن هم با توجه به این همه ارگان و شرکت‌هایی که در خوزستان داریم، عقب هستیم و چرا نباید در این بخش فعال باشیم؟

رییس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان گفت: برخی شرکت‌ها باید حق آلایندگی‌های‌شان را برای این بیماران خرج کنند زیرا این قشر آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند. در هر صورت روسای هیات‌های ورزشی که بیشترشان مسوولیت حقوقی نیز دارند باید بتوانند این بنیاد را ثبت و راه‌اندازی کنند. امسال یکی از رسالت‌های ما راه‌اندازی این بنیاد است که کار بزرگی محسوب می‌شود و باید دست به دست هم دهیم و در این زمینه مطالبه‌گر باشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار