استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: روند شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) به‌طور جدی، جامع و اساسی در دست بررسی است و سعی ما بر آن است شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) بازی برد برد باشد.
کد خبر: ۶۱۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 10 June 2018

غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در جمع فعالان اجتماعی و خبرنگاران بندر امام خمینی(ره)، اظهار کرد: روند شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) به‌طور جدی، جامع و اساسی در دست بررسی است و سعی می‌کنیم با کم‌ترین هزینه بندر امام خمینی(ره) شهرستان شود، سعی ما بر آن است شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) بازی برد برد باشد.

وی افزود: مسائل جغرافیایی، جمعیتی، اقتصادی و سرانه تولید ناخالص ملی در این انفکاک باید دیده شود، باید منافع دو طرف دیده شود.

شریعتی با بیان اینکه روند شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) به‌طور جدی در حال بررسی است، عنوان کرد: آیتم‌های مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت، در حال حاضر یک تیم به‌صورت ویژه موضوع شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) را مطالعه و بررسی می‌کند، قرار نیست کار به‌صورت مخفیانه انجام شود قطعا پس از رسیدن به جمع بندی با مسئولان و نخبگان نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی با تاکید بر حفظ آرامش و تحمل طرفین تاکید کرد: بر حفظ آرامش و تحمل تاکید می‌کنم، قطعا مانع ارتقاء منطقه‌ای نخواهیم شد و همچنین اجازه نمی‌دهیم به جهت ارتقاء منطقه‌ای شهر دیگری متضرر شود.

استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های بندر امام خمینی(ره) و بندرماهشهر، گفت: بندر امام خمینی(ره)، بندرماهشهر و حتی امیدیه و هندیجان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند و حقشان بیش از این‌ها است، ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) باید در کنار یکدیگر حق خود را بگیرند.

وی افزود: اینکه کمربندی بندر امام خمینی(ره) با هزینه 30 میلیارد تومان توسط سازمان بنادر و دریانوردی پذیرفته می‌شود، مسئولیت اجتماعی مهمی است.

شریعتی با اشاره به توافق ساخت پل روگذر راه آهن بندر امام خمینی(ره)، عنوان کرد: توافق چهارجانبه اداره بنادر و دریانوردی بندر امام خمینی(ره)، راه آهن جنوب، راه و شهرسازی و آزادراه خلیج فارس برای احداث پل روگذر بندر امام خمینی(ره) بسیار مهم است این پروژه 8 میلیارد تومانی منافع هر دو شهر مجاور را تامین می‌کند.

وی افزود: باید به وحدت فکر کنیم و دو شهر با رعایت اصول، بتوانند سهم خود را از منافع کشور بگیرند.

ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) از لحاظ زیبایی و زیر ساخت‌ها توانایی الگو شدن برای کشور را دارند، باید در کنار یکدیگر در این مسیر قدم برداریم.

غلامرضا شریعتی در پایان گفت: بنده به عنوان استاندار خوزستان متعهد به رعایت حقوق همه هستم و سعی می‌کنیم با تمام توان و انجام مطالعات جامع و راهبردی مسئله را پیش ببریم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار