مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: پارسال ۵۷۷ نفر در تصادفات جاده ای استان خوزستان فوت شدند که ۲۴رصد مربوط به موتورسواران و ۱۱.۶ درصد مربوط به عابران پیاده بوده است.
کد خبر: ۶۱۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 10 June 2018

غلامعباس بهرامی نیا افزود: موتورسواران و عابران پیاده از آسیب پذیرترین کاربران جاده هستند که همواره حدود یک سوم تلفات جاده ای را به خود اختصاص می دهند.

بهرامی نیا گفت: از مجموع تلفات در سال گذشته تعداد ۳۷۹ نفر یعنی معادل ۶۶ درصد دارای تحصیلات راهنمایی و کمتر بوده اند و با توجه به اینکه بیش از ۷۱ درصد از این افراد در اثر ضربه وارد شده به سر فوت می شوند، لزوم فرهنگ سازی و آموزش ارتقای ایمنی در مدارس امری ضروری است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خاطرنشان کرد : ۴۲.۵ درصد از تلفات بین ۲۰ تا ۴۰ ساله بوده و با توجه به نقش عامل سرعت در وقوع تصادفات مؤید ریسک بالای رانندگی در بین جوانان و رانندگی تهاجمی آنان است.

وی ادامه داد: کمتر از یک درصد از تلفات مربوط به ناوگان عمومی مسافربری و ۴.۲ درصد از فوت شدگان نیز مربوط به ناوگان عمومی باربری هستند و ۹۵ درصد تصادفات منجر به فوت در خودروهای شخصی رخ داده است.

بهرامی نیا در ادامه افزود: مقایسه تلفات در دو سال اخیر نشان می دهد آمار فوت شدگان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ در حوزه عابران پیاده ۳ درصد، در حوزه موتورسواران ۱۰ درصد، در حوزه دانش آموزان مدارس ۱۲ درصد و تلفات ناوگان مسافربری بیش از ۵۷ درصد کاهش داشته است؛ همچنین مجموع تلفات جاده ای سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ به میزان ۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار