استاندار خوزستان:
استاندارخوزستان با اشاره به لجاجت سازمان آب و برق خوزستان در رابطه با صدور مجوز پرورش ماهی، گفت: نمی شود سازمان مذکور حکومت جدایی داشته باشد و این شیوه فعالیت اصلا منطقی نیست.
کد خبر: ۶۱۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ 10 June 2018

غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی اظهار کرد: بر اساس قانون آئین نامه واضح اعلام شده اگر شوری آب در منابع آب های شور و لب شور سطحی بیش از ۱۰ گرم در لیتر باشد، شیلات هایی که پرورش آبزیان دریایی دارند از پرداخت حق آبه پنج درصد معاف هستند.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به شوری بالای ۱۱ هزار آب رودخانه بهمنشیر، خطاب به معاون سازمان آب و برق خوزستان افزود: اگر آب شیرین تزریقی باعث کاهش شوری آب به زیر ۱۰ گرم در لیتر شود، پرورش دهندگان آبزیان دریایی باید حق آبه پرداخت کنند ولی در غیر این صورت قانون به نفع آنها رأی نداده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: متأسفانه در برخی مواقع آب و برق خوزستان باعث عدم بهبود فضای کسب و کار در استان می شود و به تعهدات خود درست عمل نمی کند.

شریعتی با بیان اینکه سازمان آب و برق خوزستان در خصوص صدور مجوز پرورش ماهی لجبازی می کند، گفت: اینکه این سازمان سرخود عمل کند اصلا منطقی نیست؛ باید سیاست های وزارت نیرو و کشور در زمینه پرورش ماهی اجرایی شود و نباید این فرصت اشتغالزایی را به دست خود از جوانان سلب کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: سازمان آب و برق خوزستان باید در خصوص پرورش ماهی در قفس استان دستورات ملی را اجرایی کند؛ اگر این طرح خوب نیست باید از استان های دیگر هم سلب شود در غیر این صورت یک بام و دوهوای این سازمان پذیرفتنی نیست و شخصا از وزیر نیرو دستور را اخذ خواهم کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار