شهردار اهواز:
شهردار اهواز در گزارشی بخشی از اقدامات انجام شده عمرانی در مناطق محروم را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۱۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 08 June 2018

منصورکتانباف، یکی از اولویت های این دوره مدیریت شهری را توجه به مناطق محروم اعلام کرد و گفت: در کنار ایجاد زیرساخت های مختلف باید اقداماتی را در راستای بالا بردن ارزش املاک و اراضی این مناطق انجام داد تا توسعه و رونق را شاهد باشیم. بر این اساس در نظر داریم با تخفیفاتی در چند خیابان مستعد این مناطق، زمینه ی ساخت مجتمع های تجاری بزرگ را فراهم کنیم. امسال طرح بزرگ ساماندهی سه ورودی اهواز از سمت شیبان، حمیدیه و خرمشهر که مناطق محروم را شامل می شوند، آغاز می شود و این ساماندهی همه جانبه در حوزه های زیباسازی، عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی، رونق این مناطق را در پی خواهد داشت.

شهردار اهواز به چند پروژه ی زیرساختی در سطح مناطق کم برخوردار اشاره کرد و افزود: پروژه های سرای محله در کوی جمهوری اسلامی(آخرآسفالت)، ملاشیه و کوی رمضان تکمیل شد و ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر نیز در منطقه شش امسال به بهره برداری می رسد. ضمن آنکه با افتتاح مسیر اتصال پل ولایت به کوی رمضان(مسیر شهدای خادم سیدالشهدا) به زودی کوی رمضان تحول پیدا خواهد کرد و املاک و اراضی این منطقه دارای ارزش افزوده خواهد شد.

کتانباف، از زیرسازی و آسفالت به عنوان یکی از نیازهای اصلی مناطق محروم نام برد و گفت: در این راستا از ابتدای این دوره اقدامات مناسبی انجام شده که می توان به زیرسازی یا آسفالت دربخش هایی از کوی ملاشیه، مهدیس، کوی رمضان، عین دو، منبع آب کوی مجاهدین، عامری، کریشان، شهرک پیام، زرگان، فدک، گلبهار، علوی، سیاحی، مندلی و ...اشاره کرد که این عملیات همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: سایر معابری که آسفالت نشده اند، به دلیل عدم اجرای سایر تاسیسات آب، برق، مخابرات و گاز بوده است. ضمن آنکه اولویت زیرسازی و آسفالت با معابر اصلی و نیز درخواستهای مردمی است.

شهردار اهواز به مشکل سکونتگاههای ناامن در کوی منبع آب اشاره کرد و اذعان کرد: به این موضوع باید هرچه سریعتر رسیدگی شود. چندین مرتبه به اهالی این سکونتگاهها اخطار تخلیه داده شده است و این موضوع مکرر به شورای تامین شهرستان اهواز اعلام شده است. اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در سفر اخیر خود به اهواز از این وضعیت بازدید کردند و از آنها درخواست شد اعتبار ویژه ای را برای حل مشکل درنظر بگیرند. در وضعیت موجود تا حل مشکل تلاش شده است تا به صورت موقت تمهیداتی جهت ایمنی انجام شود، هرچند باید این سکونتگاهها تخلیه و تخریب شوند.

منصور کتانباف در پایان از مقدمات طرح توسعه مناطق حاشیه نشین خبر داد و گفت: معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اهواز مکلف شده است تا در اسرع وقت با همکاری مشاوران مجرب طرح توسعه مناطق کم برخوردار را با هدف توانمندسازی این مناطق آماده کند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار