مهمترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد
آنچه که در این بسته خبری خواهید خواند ، مهمترین اخبار در استان کهگیلویه و بویراحمد است که بیشترین انعکاس را در رسانه های این استان داشته است.در بخشی از یک ویدیو جاج شیرو که در کنار فرزندان معلول خود نشسته است با لهجه لری و صادقانه می گوید : آیا مسئولی یا مسلمانی در این کشور پیدا می شود که از مسئولین منابع طبیعی در خصوص زمین ما سئوال کند یا نه؟
کد خبر: ۶۱۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 02 June 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که در این بسته خبری خواهید خواند ، مهمترین اخبار در استان کهگیلویه و بویراحمد است که بیشترین انعکاس را در رسانه های این استان داشته است.خبرهایی سیاسی مانند برداشت رسانه ها از تقابل زارعی و تاجگردون در شورای برنامه ریزی استان و کنایه های نمایندگان استان در این نشست به هم یا خبرهایی اجتماعی مانند کار با ارزش دو مامور انتظامی وظیفه شناس در بازگرداند یک کیف پر ازطلا و پول به صاحبش .
کیف پرازطلا وپول در یاسوج به صاحبش برگشت
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2 مامور وظیفه شناس پلیس راه یاسوج- شیراز کیف پر از طلا و پول را به صاحبش برگرداندند.
سرهنگ عنایت حکمتی فر اظهار داشت: 2 نفر از کارکنان پلیس راه یاسوج به نام های سروان امید مرادی و استوار بهزاد ولدیان حین گشت زنی در محور یاسوج شیراز یک عدد کیف زنانه در جاده پیدا کردند.
وی افزود: این کیف حاوی یک عدد النگو، 2 عدد انگشتر، یک رشته گلوبند، 2رشته زنجیر به همراه پلاک، یک عدد دستبند، سه عدد پلاک، یک عدد سنجاق طلا، یک جفت گوشواره، یک رشته سینه ریز و چند تکه طلای شکسته به همراه وجه نقد به ارزش 200 میلیون ریال و یک عدد کارت شناسایی بوده است.
حکمتی فر بیان کرد: ماموران بلافاصله مراتب را صورت جلسه و اموال پیدا شده را به یگان خدمتی تحویل دادند.
وی عنوان کرد: با پیگیری های لازم صاحب اموال پیدا شده و پس از احراز هویت و بررسی مدارک در کمال امانتداری و صحت عمل طی صورت جلسه ای در بازرسی فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به او تحویل داده شد.
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به منظور ارج نهادن به این عمل شایسته و الگو سازی این گونه رفتارها، از سوی فرماندهی انتظامی از این 2 مامور وظیفه شناس تقدیر شد.
دوئل تاجگردون و زارعی
در روز پنج شنبه 10 خرداد شورای برنامه ریزی استان با حضور هر سه نماینده استان در مجلس و استاندار به همراه مدیران دستگاه های دولتی برگزار شد که رسانه ها خبرها و تحلیل های متعددی از این نشست مخابره کردند. یکی از سایت های محلی استان در این خصوص نوشت : در بخشی از این جلسه غلام محمد زارعی با استناد به گزارشی از مجلس به نحوه تقسیم بودجه نفت در سال جدید پرداخت.

 نماینده بویراحمد و دنا گفت: پیش از این بودجه نفت به شهرستان های نفت خیز و مناطق محروم میرسید که امسال با اعتراض چند تن از نمایندگان از جمله بنده و وارد دانسته شدن این اعتراضات نحوه تقسیم بودجه نفت تغییراتی کرد.

وی گفت: قرار شد از 3 درصد بودجه نفت، یک سوم آن به استان ها(و نه صرفاً شهرستان های نفت خیز) برسد و تقسیم استانی باشد.

زارعی گفت: دو درصد مابقی نیز به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم می رسد.

وی تاکید کرد: اعتراضات ما در مجلس مورد پذیرش قرار گرفت و از این پس منبع تقسیم استانی خواهد بود و نه شهرستانی!

استاندار به این سخنان واکنش نشان داد و گفت: اگر چنین موضوعی هست باید از مجلس استفساریه بیاورید، فردا ما این کار را بکنیم دستگاه های نظارتی ورود پیدا می کنند و دست روی آن می گذارند.

تاجگردون نیز این سخنان نماینده بویراحمد را بی پاسخ نگذاشت، وی در این باره گفت: قانون به صراحت می‌گوید که سه درصد از اعتبارات نفت که برای مناطق نفت‌خیز و محروم کشور تخصیص داده شده است که از این سه درصد طبق قانون دو درصد آن برای مناطق توسعه نیافته کشور و یک درصد آن مختص مناطق نفت‌خیز است.

نماینده گچساران و باشت در تشریح و توزیع آن بیان کرد: وقتی این اعتبارات را توزیع می‌کنند مانند استان کرمان سه درصدرش بیشتر از کهگیلویه و بویراحمد است چرا که مناطق محروم آن زیاد است و در استان کهگیلویه وبویراحمد، شهرستان گچساران منطقه محروم ندارد اما از آنجا که منطقه نفت‌خیز است بر اساس قانون یک سوم به گچساران تخصیص داده می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون هم می‌گوید این یک سوم به مناطق نفت‌خیز تخصیص داده می‌شود و بودجه و حکم آن نیز مشخص است و مانند سال گذشته اعمال خواهد شد.

تاجگردون گفت: من فکر می‌کنم برخی دوستانی که به این موضوع اشاره می‌کنند به اصل موضوع دقت نمی‌کنند و گرنه قانون است و بر اساس قانون اعمال خواهد شد./بویر نیوز

حواشی یک جلسه

یکی از نکات قابل توجه در این نشست جدای از امورات روزمره مورد بحث در این جلسه که خروجی مشخصی را تا کنون برای استان در پی نداشته است، کنایه های جالب توجه تاجگردون و عدل هاشمی پور به غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا بود که بخشی از آن در زیر آمده است:

عدل هاشمی پور در این نشست با اشاره به حادثه دنا گفت: اگر چه حادثه دلخراشی اتفاق افتاد اما کارهای خوبی هم برای استان صورت گرفت و من هیچ گاه بعد از آن حادثه به یاسوج نیامدم و امروز که هم آمدم با هواپیمای تهران-یاسوج به مرکز استان آمدم. پرواز راحت و خوبی بود لذا قدر این نعمت را بدانید.

این نکته از صحبتهای نماینده کهگیلویه برداشت میشد که؛ تاکید ویژه وی بر احقاق حقوق سانحه دیدگان هواپیمایی یاسوج بوده است و این موضوع باعث شده است که تا امروز به یاسوج نیاید. اگرچه باید دید آیا زارعی و تاجگردون هم همین هواپیما را برای آمدن به شهر یاسوج انتخاب کرده اند یا خیر که برداشت مخاطب در نگاه اول نسبت به این موضوع کنایه است.

تاجگردون هم یک شوخی که در بین نمایندگان رواج داشته برای حضار تعریف کرد و گفت: ما و آقای زارعی و آقای هاشمی تقسیم کار کرده‌ایم که من جلسات برنامه و بودجه را بروم و آقای هاشمی و زارعی جلسات امر به معروف و نهی از منکر.

این کنایه، شوخی مانند تاجگردون این نکته را می رساند که امور مهم به من سپرده شده است و سایر امورات به بقیه نمایندگان از جمله زارعی، نماینده بویراحمد و دنا.

این کنایه ها در محافل عمومی اگرچه تفسیر خاصی ندارد ولی در دنیای سیاست معنا و مفهوم دیگری را در پی دارد. که قضاوت را برعهده مخاطب میگذاریم./صبح زاگرس
دستور قضایی برای انتقال آب از تنگه کبوتری صادر شده است
یکیاز موضوعات مهم این روزهای شهرستان بویراحمد که در صدر رسانه ها هم قرار گرفته است بحث انتقال آب از تگ کبوتری برای حدود 60 هزار از ساکنین شمال شهر یاسوج و حومه است که حواشی متعددی هم داشته است . در این خصوص عزیز فیلی گفت : مردم منطقه مهریان از عملیات کنده کاری شرکت آب و فاضلاب جلوگیری کرده بودند که البته دستور قضایی برای ادامه عملیات صادر شده است اما در عین حال درصدد هستیم تا نظر مردم را جلب کنیم که مانع عملیات نشوند.
بنابر این گزارش طی چند روز گذشته جمعی از کشاورزان و اهالی روستای مهریان مانع عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از تنگ کبوتری شدند و بیان کردند با انتقال آب کشاورزی ما از بین می‌رود.

عزیز فیلی در بیان کرد : برای حل این مساله در حال گفت و گو با اهالی هستیم تا تعاملی برقرار شود و این اختلافات برطرف شود.

وی افزود: مردم منطقه مهریان از عملیات کنده کاری شرکت آب و فاضلاب جلوگیری کرده بودند که البته دستور قضایی برای ادامه عملیات صادر شده است اما در عین حال درصدد هستیم تا نظر مردم را جلب کنیم که مانع عملیات نشوند.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: انتقال آب از تنگه کبوتری غیرقانونی نیست چرا که تامین آب شرب در اولویت است و آب برای مصارف کشاورزی و باغی در اولویت های بعدی قرار دارد .

فیلی بیان کرد: اهالی مهریان می گفتند با انتقال آب از تنگه کبوتری، سهم کشاورزی آن ها کم می شود که این حرف منطقی نیست چرا که در برخی از نقاط کشور به دلیل کمبود آب، کشت محصولات پرآب مانند برنج ممنوع شده است.

وی در پایان گفت: با توجه به این که احداث سد تنگ سرخ زمان زیادی می برد، باید راهکاری موقتی ارائه شود که آب شرب مردم تامین شود./صبح زاگرس

واکنش دادستان چرام به نا امنی شب گذشته این شهر

دو شب پیش حدود نیمه های شب و ساعات اولیه بامداد بود که در شهر چرام صدای تیراندازی فضای شهر را در بر گرفت که مشخص شد بر اثر تیراندازی مربوط به قتل یک شخص توسط نیروی انتظامی در ماه گذشته بوده است.دادستان شهرستان چرام هم به این موضوع واکنش نشان داد و گفت : با کسانی که آرامش مردم روزه دار رابهم زده اند برخورد قاطع میشود دادستان شهرستان چرام بیان کرد: اتفاقی که دیشب واوایل صبح در شهربه وجود آمد اتفاق کوچکی نیست و آرامش مردم روزه دار توسط کسانی به هم زده شد وچندین مرتبه اعلام گردید که کشته شدن فرد مرحوم براثر تیراندازی فردی از شهرستان ناخواسته صورت گرفته و وپرونده به درستی رسیدگی میشود وهیچ نگرانی و مشکلی از بابت پیگیری نمی باشد مولایی دادستان چرام افزود: وقتی در یک جامعه اجتماعی زندگی میکنیم قواعد ومقرراتی وجود دارد و نمیشود از یک طرف به صورت قانونی پیگیری کنیم واز طرف دیگرخودمان اقدام به انتقام شخصی نماییم و وقتی به دولت کاری سپرده شود باید طبق قوانین ومقررات پیش برویم و نیاز نیست که دوطایفه بزرگ درگیر شوند دادستان تصریح کرد: یک نفر یا دونفر متشاکی میباشد ،بیاییم ذهن بچه دوساله و زن ها وخانواده ها را در ماه مبارک رمضان مشوش نماییم اینها چه گناهی دارند وی افزود: پرونده درحال رسیدگیست و انتقام شخصی متعلق به زمانی بود که قانونی وجود نداشت اما ما از ریش سفیدان به عنوان راهنما نظر خواستیم و باید ریش سفیدان جلوی بچه های خود رابگیرند وهر بزرگی که کاری از دستش بر می آید برای آرامش شهر خود اقدام نمایند و ما باید به مشکلات دیگری هم رسیدگی کنیم مولایی اظهار کرد: ما باید آینده رانگاه کنیم وبرای توسعه شهرستان به جلو پیش برویم و حالا که این اتفاق افتاده باید سه ماه درگیر این موضوع باشیم و شمایی که ذهن مردم را مشوش میکنید و خانه های مردم را مورد تیراندازی قرار میدهید و شیشه های خانه ها را تخریب میکنیداین موضوع به من دادستان اجازه نمیدهد موضوعات دیگر راپیگیری کنم وی افزود:آنهایی که اینجانب رامیشناسند وسابقه من را دارند من به عنوان دادرس قضایی زیاد حرف نمی زنم بیشتر امضا میکنم تا حرف بزنم و در سال ۹۴ باید برخورد رادیده باشند و این موضوع که اتفاق افتاده تا نفر آخر ، پرونده بررسی میشود و کاری انجام خواهم داد که همه مردم طعم امنیت را بچشند تا اگر خدای نخواسته اتفاقی دیگر در اینده بیفتد کسی به خود اجازه ندهد که خودش تصمیم بگیرد و آرامش وامنیت شهر رابه خطر بیندازد. وی افزود :تعدادی اسلحه پیدا شده و شش نفر امروز به زندان فرستاده میشود ومامورین که در شهر حضور دارن تا بقیه را هم دستگیر کنیم حضور دارند برخورد قاطع خواهیم کرد واجازه نمیدهیم دوتا بچه امنیت شهر رابهم بزنند و آرامش شهر را به خطر بیندازد ایشان خاطرنشان کرد: باید مردم روزه دار طعم امنیت را بچشند ونیاز به همکاری همه شما مردم داریم و انشاالله این مسائل جمع شود تا به بقیه کارها رسیدگی شود./ندای امت

 مقایسه دو شهردار!
پس از روی کار آمدن شورای شهر جدید شهر یاسوج و انتخاب شهردار جدید که با کنار گذاشتن جاوید شهردار سابق همراه بود ، تاکنون انتقادات تندی علیه عملکرد شورا و شهردار بیان شده است . یکی از سایت های محلی کهگیلویه و بویراحمد اقدام به مقایسه عملکرد این دو شهردار نموده است. در ابتدای این مقایسه عملکرد آمده است :جهت قضاوت شما مخاطبان گرامی برخی از اقدامات صورت داده شده یا با پیشرفت حداکثری شهردار فعلی شهر یاسوج و شهردار سابق این شهر را در زیر برای شما آورده ایم که از نظر میگذرد:

اقدامات جاوید شهردار سابق شهر یاسوج:

یکی از اولین اقدامات جاوید، حذف برخی افراد که گفته میشد عضویت رسمی یا پیمانی در این نهاد داردند، بود که از آن جمله میتوان به معاونت فنی، معاون شهرسازی، معاون خدمات شهری، معاون اداری و مالی از معاونت‌های شهرداری یاسوج اشاره کرد که کنارگذاشته شدند و به ترتیب آقایان رضایی، رمضانی، افراشته و حسینی مسئولیت این معاونت‌ها را بر عهده داشتند.

از دیگر چالش‌های سنگین دوران جاوید بحث نظام مهندسی بود که برای هر پرونده‌ای که در کمیسیون ماده 100 رأی صادر می‌شد، بلافاصله به سازمان نظام مهندسی هم می‌رفت و مبلغ جریمه‌ای نیز باید به حساب سازمان نظام مهندسی واریز می‌شد، این موضوع در دوران جاوید رسانه‌ای شد که نظام مهندسی به چه استنادی مردم را جریمه می‌کند که در نتیجه دستگاه‌های نظارتی ورود کرده و این جرائم را حذف کردند.چند هکتار پارک احداث شد، ترمینال شهر وضعیت فجیعی داشت که بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای ساماندهی ترمینال جدید هزینه شد و اقدام دیگر این بود که برخی از معابر مرکزی شهر را از محل منابع داخلی بازسازی کردیم.پروژه پارک ولایت در تپه استانداری نیز در فاز اول کاریش درختکاری شد.شناسایی املاک شهرداری نیز یکی از موارد مهم دیگر بود که 70قطعه از املاک شهرداری در آن مدت شناسنامه دار شده اند.

اقدامات نستهن مقدم شهردار فعلی شهر یاسوج:

یکی از دغدغه های شهر یاسوج اجرایی کردن عملیات 45 متری شرف آباد بود که بعد از سه دهه با رایزنی های فراوان و همکاری مردم این عملیات بجا مانده در حال اجرایی است و تاکنون یک کیلومتر از این پروژه بازسازی گردیده است.طی هفته آینده چند محل برای وانت بارهایی که در ورودی شهر از طرف اصفهان حضور پیدا می کنند، مشخص می شود و به این محل ها انتقال داده می شوند.عملیات اجرایی پروژه اتصال شهرک جوشکاران به پل امامزاده مختار (ع) در هفته جاری آغاز می شود.مجموعه ای از مطالب یاد شده شاید بتواند ما را به قضاوتی در خصوص عملکرد شهردار فعلی یاسوج برساند. امیدواریم شهردار فعلی هرچه سریعتر نواقص را برطرف کند و به سراغ پروژه های بزرگ عمرانی شهر یاسوج برود./صبح زاگرس

 دفاع علیمردانی از عملکرد خود

یکی دیگر از خبرهای چالشی چند روز اخیر در کهگیلویه و بویراحمد حملات متعدد و گاها مشکوک رسانه ای به مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بود که اتفاقا یک روز پس از شدت گرفتن حملات اخیر در شورای برنامه ریزی به عنوان دستگاه برتر هم معرفی شد! یکی از نکات پیرامون این انتقادات سکوت علیمردانی بود که شائبه هایی هم به همراه داشته است. اما روز گذشته علی محمد علیمردانی مدیرکل راه وشهرسازی استان در گفتگو با خبرنگاران در چرام بیان کرد:ما در راستای مصوبات و ردیف ها و اعتبارات وتخصیص های داده شده، کار و فعالیت میکنیم.علیمردانی با بیان اینکه تخصص بنده موارد فنی است و کار فنی انجام میدهم،گفت:تمامی پروژه های ما فعال وعملکردمان مشخص هست.علیمردانی افزود:قضاوت را به مردم عزیزاستان میسپاریم و این مردم هستند که قضاوت می کنند.این مسئول عنوان کرد:هرکجای این استان سفر کنید،پروژه های فعال،مثل راه وساختمان را مشاهده خواهید کرد.وی با اشاره به اینکه مبنای ما قانون است،گفت:تاکنون خارج از قانون کاری نکرده ایم و مبنای ما قانون است و از طرفی دراستان هم عملکردمان طبق قانون مشهود بوده است.علیمردانی افزود:آماده پاسخگویی هستیم وهرکسی میتواند مسائل وشبهاتی را که دارد،بیان کند تا بررسی وپیگیری کنیم.

 وقتی منبع درآمد حاج شیرو آجر شد/ آیا در این مملکت مسلمانی پیدا می شود که از مسئولین در مورد حق ما بپرسد؟!

حاج شیرو بستام با خانواده 9 نفری در روستای ده‌شیخ از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا زندگی می‌کند و وضعیتی ویژه دارد که تا دیر نشده مسؤولان باید فکری به حال وی و خانواده‌اش کنند. حاج شیرو که 72 سال سن دارد، هنوز از زندگی ناامید نیست و به عشق فرزندانش کار و تلاش را کنار نگذاشته و تسلیم نشده است. پسر اول حاج شیرو، رضا متولد سال 52 و دومی علی‌کبر متولد سال 55 و سومی علی‌اصغر متولد 63 است که هر سه معلول آن هم از نوع حاد هستند و به راستی که زندگی کردن با آن‌ها سختی‌های زیادی دارد و عملاً کمر شیرو و همسرش زیر بار و فشار نگهداری این سه معلول بزرگسال شکسته است. حاج شیرو از زمینی گفت که تنها منبع درآمد آن‌هاست و منابع طبیعی آن را اراضی ملی تلقی کرده و عملاً راه معاش را بر روی وی و خانواده مستضعف و زجر کشیده‌اش بسته است.در بخشی از این ویدیو جاج شیرو که در کنار فرزندان معلول خود نشسته است با لهجه لری و صادقانه می گوید : آیا مسئولی یا مسلمانی در این کشور پیدا می شود که از مسئولین منابع طبیعی در خصوص زمین ما سئوال کند یا نه؟

 

دانلود
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
هیچ کدام از اقداماتی که مقدم شهر دار جدید بیان کرده اجرایی نشده است خودتان بروید ببینید
وانت بار های اطراف جمعه بازار همچنان پر و پا قرص مستقرند و ایجاد مزاحمت می نمایند
حدود ۲۰۰ متر از ۴۵ متری را فقط چند تا گریدر خاکش را صاف کردن که دیگه اهالی اجازه کار ندادن
اتصال به پل مختار هم در سطح حرف و حدیثه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار