امام جمعه آبادان:
امام جمعه آبادان از برگزاری آئین بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در محل مصلی ثامن الائمه شهر خبر داد.
کد خبر: ۶۱۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 29 May 2018

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در نشست هماهنگی آئین سالگرد ارتحال امام در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری آبادان با تاکید بر اینکه ماه رمضان ظرفیتی برای عبادتی است که زمینه ساز رشد اخلاق در جامعه، کاهش آسیب های فردی و اجتماعی، توسعه ذهن و افزایش صبر و حوصله انسان است، گفت: انقلاب ما بدون معرفی اندیشه های امام راحل و اندیشه های مقام معظم رهبری شناخته نمی شود.

وی افزود: سخنان امام خمینی (ره) سبب پیروزی انقلاب شد لذا معرفی اندیشه و خط ایشان سبب شناخت انقلاب و معرفی و تبلیغ رهبری سبب استمرار نظام می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه شناخت امام به عنوان بنیان گذار نظام و شناخت و معرفی ایشان تکلیفی بر گردن تمامی کسانی است که دلسوز نظام و رهبری هستند، اظهار کرد: آنچه تاکنون انقلاب را نگه داشته، ماندن در مسیر امام راحل است لذا تخطی از آن می تواند سبب آسیب رسیدن به نظام شود و نظام سیلی بخورد.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه برخی در تلاش هستند تا اندیشه های امام راحل را تحریف کنند، تصریح کرد: تشخیص حق از باطل در فضای مجازی سخت است؛ نسل چهارم انقلاب که با اندیشه های امام راحل آشنایی ندارند حضور زیادی در فضای مجازی دارند و از صحت و سقم این اطلاعات بی اطلاع هستند؛ در چنین شرایطی چگونه می توان این نسل را با حقیقت این انقلاب و خون هایی که بابت آن بر زمین ریخته شد آشنا کرد؟

حجت الاسلام ابراهیمی پور از صدا و سیما، پایگاه های مساجد، کانون های فرهنگی و روحانیون به عنوان ابزاری برای معرفی اندیشه ها و سیره امام خمینی (ره) نام برد و گفت: امام خمینی(ره) با راهبری نهضت مقدس انقلاب اسلامی، دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) را در ایران و دیگر نقاط جهان احیاء کردند؛ تفکر و اندیشه ایشان نه تنها سراسر ایران را در بر گرفته بلکه به دیگر نقاط جهان نیز صادر شده و امروز انقلاب اسلامی ایران الگویی برای آزادی خواهان جهان شده است.

وی با بیان اینکه در طلوع چهلمین سال پیروزی انقلاب، دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب کمر همت بسته اند، افزود: گاهی به دلیل بی تدبیری یک مسئول، اتفاقی می افتد و بسیاری از افراد که مدعی حق اند از آن پتکی می سازند و بر سر تمام نظام می زنند؛ زمانی روزنامه ها موج منفی به جامعه منتقل می کردند و اکنون این کار در فضای مجازی به شکل وسیع تر و بی قاعده ای انجام می شود.

وی اظهار کرد: در سال ۶۰ افراد معتقد به امام خمینی (ره) عکس ایشان را از روی سینه شان برنمی داشتند و اکنون عده ای که دلباخته اندیشه های امام هستند با تمام ظرفیت های خود در تلاش برای حفظ اندیشه های ایشان هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام قصد دارند تا با وارد آوردن فشارهای اقتصادی ، مباحث فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار دهند و به نظام ضربه بزنند، تصریح کرد: برگزاری چنین جلساتی یکی از راه های مقابله با دشمن و بسط اندیشه های امام و رهبری است.

امام جمعه آبادان گفت: مردم این شهرستان در عشق به امام پیشگام هستند و در هشت سال دفاع مقدس و پیش از آن نیز ارادت خود را به نظام و انقلاب نشان دادند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: هرساله تلاش بر آن بود که عده ای را سازماندهی و به مرقد امام راحل اعزام کنیم اما در سه سال اخیر به دلیل تقارن ماه رمضان با سالگرد ارتحال امام (ره) به جای اعزام گروه ها آئینی باشکوه در سطح شهری برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در شب ارتحال امام از ساعت ۲۲:۳۰ ویژه برنامه ای شامل قرائت قرآن، سخنرانی حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز و مداحی برگزار می شود و در شب بعد از آن نیز برنامه مشابهی خواهیم داشت لذا از مردم و به ویژه مسئولان می خواهیم تا در این مراسم حاضر شوند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار