معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: به جز محدودیت های فنی، هیچگونه خاموشی برای خوزستان اعمال نخواهد شد.
کد خبر: ۶۱۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸ 27 May 2018

همایون حائری در جلسه مدیران صنعت آب و برق خوزستان اظهار کرد: مشکل تامین برق در چهار استان کشور وجود دارد که باید با مدیریت بار شبکه، آن را پشت سر بگذاریم.

به گزارش"تابناک"؛ وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان، به جز محدودیت های فنی، هیچگونه خاموشی برای خوزستان اعمال نخواهد شد.

حائری گفت: باید مدیریت بهینه مصرف به صورت جدی پیگیری شود تا با توجه به رشد مصرف در شبکه اختلالی ایجاد نشود.

در این جلسه رئیس شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت تولید و مصرف برق اظهار کرد: با توجه به پدیده خشکسالی و کم آبی، برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای جبران کاهش ۳۰۰۰ مگاوات تولید برق آبی صورت گرفته است.

محمود دشت بزرگ با بیان آنکه تلاش می شود که امسال با مدیریت مصرف هیچ گونه رشد باری در شبکه صورت نگیرد، بیان کرد: مطابق برنامه تدوین شده با مدیریت مصرف، بهره برداری از واحدهای جدید حرارتی و تعمیرات به موقع نیروگاه های موجود، بخش عمده کاهش تولید برق آبی جبران می شود.

وی ادامه داد: از جمله راهکارهای اصلاح مدیریت مصرف تغییر ساعت کار ادارات است که انتظار می رود با شروع روزهای گرم، عملیاتی شده و پس از ساعت تعطیلی ادارات نظارت دقیقی جهت اطمینان از کاهش بار مصرفی ادارات صورت بگیرد.

رئیس شورای پایایی منطقه ای شبکه برق خوزستان اضافه کرد: با پتروشیمی فجر، پالایشگاه آبادان و نیروگاه های شرکت توسعه نیشکر هماهنگی صورت گرفته تا با تولید، بخشی از کمبود برق را جبران کنند، همچنین هماهنگی های لازم انجام شده تا کمبود تولید استان از طریق خطوط تبادلی تامین شود و در صورت رخ دادن کمبود تولید در شبکه سراسری، اولویت خاموشی ها با محدودیت صنایع اجرایی می شود.

دشت بزرگ افزود: مصوبه یو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی فروردین ۹۶ هیات دولت برای خوزستان که ۹۰۰ میلیارد آن مربوط به صنعت برق است هنوز اجرایی نشده و تاکنون تخصیصی صورت نگرفته است.

در این جلسه استاندار خوزستان نیز با بیان آنکه در گذشته در سرمایه گذاری صنعت برق استان غفلت شده بود، بیان کرد: اقدامات اساسی خوبی در صنعت برق استان شروع شده که با اتمام آنها بخش عمده ای از نگرانی ها رفع خواهد شد.

غلامرضا شریعتی با اشاره به خشکسالی و تاثیر آن بر نیروگاه های برق آبی و کاهش میزان تولید انرژی، تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم جهت کاهش ساعات اداری در روزهای گرم انجام گرفته که نتایج آن متعاقباً اطلاع رسانی می شود.

همچنین در این نشست، مدیران عامل شرکت های تولید، توزیع برق خوزستان و اهواز و مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گزارش هایی از وضعیت برق و آب استان ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار