معاون امور عمرانی استانداری خوزستان خبر داد:
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از تعیین 11 محور در شهر اهواز جهت استقرار پارک‌بان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ 26 May 2018

فرامند هاشمی‌زاده در جلسه شورای ترافیک خوزستان که امروز (5 خردادماه) برگزار شد، با اشاره به پگیری موضوع فعالیت پارک‌بان‌ها در شهر اهواز اظهار کرد: این موضوع با زندگی روزمره مردم ارتباط دارد و در این خصوص مطالعه‌ای در اهواز انجام شده و با تطبیق مطالعه با مطالعات سایر استان‌ها، 11 محور در شهر اهواز برای استقرار پارک‌بان معین شده است.

وی افزود: برای استقرار پارک‌بان‌ها در این محورهای تعیین شده باید شرکت‌های دارای صلاحیت پای کار بیایند. دستورالعمل‌های لازم نیز در این خصوص تهیه شده است و قرار است 10 خردادماه انتخاب و جذب سرمایه‌گذار آغاز شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به فعالیت پارک‌بان‌های غیررسمی گفت: پارک‌بان‌های غیررسمی باید از سطح شهر اهواز جمع‌آوری شوند. در این خصوص طی دستوری به پلیس راهنمایی و رانندگی ابلاغ شد که نسبت به جمع‌آوری و جلوگیری از ادامه فعالیت پارک‌بان‌های غیررسمی اقدام کند.

هاشمی‌زاده با اشاره به ناوگان حمل و نقل درون‌شهری تصریح کرد: با توجه به قانون نوسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون‌شهری، موضوع تشویق سرمایه‌گذاران جهت دریافت اتوبوس‌های ناوگان شهری از شهرداری مورد بحث قرار گرفت. با توجه به اینکه یک نفر به تنهایی توان پرداخت اقساط و تامین هزینه‌های اتوبوس را ندارد مقرر شد به جای واگذاری اتوبوس به یک نفر، جذب سرمایه‌گذاری شرکت‌های توانمند جهت دریافت یک یا چند خط از شهرداری انجام شود و در این خصوص محدودیتی نیز در خرید اتوبوس وجود ندارد.

وی افزود: اتوبوس‌هایی که شهرداری در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذار قرار می‌دهد تسهیلاتی از جمله 80 درصد یارانه را دارا هستند و باید از این فرصت استفاده شود. در حال حاضر سامانه سازمان شهرداری‌ها در خصوص این طرح فعال شده است و با توجه به اینکه ناوگان حمل و نقل شهری اهواز به بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس و 4 تا 5 هزار دستگاه تاکسی نیاز دارد، باید سهم زیادی جذب کنیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: یکی از موضوعات مورد بحث سوق دادن حمل و نقل به استفاده از مینی‌بوس است زیرا تامین هزینه مینی‌بوس آسان‌تر و به به دلیل سهولت، نگهداری آن نیز راحت‌تر است.

هاشمی‌زاده با اشاره به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی گفت: با توجه به رونق و گسترش تاکسی‌های اینترنتی گرایش مردم به سوی این نوع حمل و نقل رفته است. باید مطالعه دقیق‌تری در این زمینه انجام شود و سرمایه‌گذاری بین اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی در جایی که وزنه سنگین‌تری دارد سوق داده شود.

وی با اشاره به اعتبار تبصره 23 جرائم رانندگی تصریح کرد: حق مردم است که این اعتبار برای نیازشان هزینه شود. اگر در سال 95، 31 میلیارد تومان اعتبار برمی‌گشت می‌توانستیم کارهای زیادی برای مردم انجام دهیم و باید این کار پیگیری شود. این مسأله فقط به استان خوزستان مربوط نمی‌شود و همه استان‌ها این مشکل را دارند اما برخی استان‌ها مشکل زیرساختی ندارند و این در حالی است که زیرساخت‌های خوزستان مشکل دارد و برای نصب چراغ‌ها و تابلو‌ها و کنترل شهری به این اعتبار نیاز داریم. در این خصوص نامه‌ای به وزیر کشور ارسال شده است و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار