مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر گفت: امسال با توجه به خشکسالی و کاهش شدید بارش باران در شهرستان همه کشت دیم کشاورزان شوشتری که حدود 9 هزار و 500 هکتار بود از بین رفت و هیچ برداشتی از اراضی دیم شهرستان انجام نگرفت.
کد خبر: ۶۱۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 26 May 2018

ایرج بادپیما با اشاره به اتمام عملیات برداشت گندم در این شهرستان اظهار کرد: کار برداشت گندم از 4 اردیبهشت ماه در شهرستان شوشتر آغاز شد و چند روز گذشته عملیات برداشت در سطح مزارع شهرستان به اتمام رسید.

وی افزود: سطح زیر کشت گندم آبی در شهرستان شوشتر 36 هزار هکتار بود که از این میزان 148 هزار تن گندم برداشت و به مراکز خرید و نگهداری گندم در شهرستان تحویل داده شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر تصریح کرد: همچنین امسال در 3100 هکتار از مزارع شهرستان شوشتر، کلزا توسط کشاورزان کشت شد و از این سطح کشاورزان توانستند 4 هزار و 250 تن محصول کلزا برداشت کنند.

بادپیما عنوان کرد: حدود 30 درصد از کشت‌های شوشتر به دلیل گردوغباری که در طول دوران کشت وجود داشت و همچنین بارش باران و تگرگی که در روزهای پایانی دوره داشت شاهد آن بودیم، خسارت دید و کشاورزان نتوانستند برداشتی از آن بخش از مزارع داشته باشند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به خشکسالی و کاهش شدید بارش باران در شهرستان همه کشت دیم کشاورزان شوشتری که حدود 9 هزار و 500 هکتار بود از بین رفت و هیچ برداشتی از اراضی دیم شهرستان انجام نگرفت.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: خشکسالی ، دیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار