امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به شرایط خشکسالی و کاهش محصولات کشاورزی، گفت: نباید حتی یک بشقاب برنج از سفره‌های مهمانی‌های افطاری ماه مبارک رمضان دور ریخته شود.
کد خبر: ۶۱۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹ 26 May 2018

 

در شرایط خشکسالی نباید حتی یک بشقاب برنج در افطاری‌ها دور ریخته شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که خداوند متعال ضیافت خود در ماه مبارک رمضان را به گونه‌ای قرار داده است که همه شرایط تعالی بشر در این ماه وجود دارد.

وی تصریح کرد: ارتباط با خداوند در ماه مبارک رمضان علاوه بر روزه گرفتن و نماز خواندن از طریق تلاوت قرآن و دعا انجام می‌شود. ارتباط دیگر، ارتباط انسان با خودش است که با تسلط بر غرایز نفس محقق می‌شود.

امام جمعه موقت اهواز افزود: همچنین فرصت تواضع، فروتنی و به دست آوردن ارزش‌های اخلاقی در ماه مبارک رمضان فراهم شده است.

حسن‌زاده ادامه داد: توصیه شده که در این ماه مبارک، به بزرگ‌ترها و کوچک‌ترها احترام بگذاریم و به کوچک‌ترها نیز چگونگی احترام گذاشتن را یاد دهیم و تمامی شرایط این اعمال در ماه مبارک رمضان فراهم شده است.

وی با تاکید بر لزوم خودداری از اسراف در مهمانی‌های افطاری بیان کرد: در آیات قرآن به تبذیر و اسراف اشاره شده است. باید این دو عمل مخصوصا در ماه مبارک رمضان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. افطاری دادن به روزه‌داران یک عمل مستحب است و قرار نیست برای انجام یک امر مستحب، مرتکب گناه شویم.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید سفره‌های افطاری، ساده و به دور از چشم و هم چشمی باشد و با توجه به خشکسالی که در آن قرار داریم و کاهش محصولات کشاورزی، نباید حتی یک بشقاب برنج در مهمانی‌های افطاری دور ریخته شود. باید از محصولات کشاورزی استفاده بهینه شود و ماه مبارک رمضان با تمام آداب برگزار شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: ماه مبارک رمضان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار