ساعت 12 روز جمعه حریق در میانکاله صحرا رخ داد که مهار آن حدود هفت ساعت طول کشید و در این حریق هشت هکتار از اراضی این تالاب در آتش سوخت.
کد خبر: ۶۱۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ 26 May 2018

به گزارش تابناک مازندران، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: روز پنج‌شنبه آتش‌سوزی در منطقه استاد باقر میانکاله رخ داد که حدود 3.5 هکتار ساعت در آتش سوخت و مهار حریق نیز حدود چهار ساعت طول کشید.

 

وی در ادامه اظهار داشت: بیش از 11 هکتار از اراضی میانکاله طی 2 روز در آتش سوخت.

مسلم آهنگری امروز درباره آتش‌سوزی در تالاب میانکاله در گفت‌وگو یی، اظهار کرد: روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته بیش از 11 هکتار از اراضی تالاب میانکاله در آتش سوخت.

وی بیان کرد: روز پنج‌شنبه آتش‌سوزی در منطقه استاد باقر میانکاله رخ داد که حدود 3.5 هکتار ساعت در آتش سوخت و مهار حریق نیز حدود چهار ساعت طول کشید.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: ساعت 12 روز جمعه حریق در میانکاله صحرا رخ داد که مهار آن حدود هفت ساعت طول کشید و در این حریق هشت هکتار از اراضی این تالاب در آتش سوخت.

آهنگری با اعلام اینکه دلیل آتش‌سوزی در طبیعت عمدی است، افزود: دلیل این حریق نیز درحال بررسی است.

وی با تأکید بر اینکه مردم از روشن کردن آتش در طبیعت پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: همچنین درصورت ضرورت از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران اظهار کرد: فصل خشکی است و باتوجه به وزش بادهای شدید کوچک‌ترین جرقه می‌تواند تبدیل به آتش‌سوزی‌های گسترده شود.

آهنگری در پایان گفت: مردم با مأموران در حفاظت از میانکاله همکاری کنند چراکه این پناهگاه حیات‌وحش میانکاله متعلق به کل کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار