رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: می‌توان با آمار معتبر به‌عنوان پایه برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها، گام‌های مطمئنی در جهت بهبود و ایمن‌سازی محیط کار و کاهش هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی این امر برداریم.
کد خبر: ۶۱۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 26 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- عباس گرگی در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مأموریت و رویکرد اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت‌گیری در زمینه کاهش حوادث ناشی از کار است، اظهار کرد: به‌طورکلی صیانت از نیروی کار با اجرای دقیق مدل خودبازرسی و درون کارگاهی، اجرای دقیق مدیریت ارزیابی ریسک، الزام به رعایت استانداردهای ایمنی محیط کار توسط بنگاه‌ها، توسعه فرهنگ ایمنی و حساس‌سازی مدیران بنگاه‌های اقتصادی از جمله اقدامات پیش‌بینی شده این وزارت‌خانه در این راستا است.
وی با اشاره به دستورالعمل اداری مدیریت حوادث ناشی از کار، افزود: برنامه آینده ما برگزاری دوره‌های آموزشی جهت تبیین دستورالعمل مزبور و هماهنگی مؤثر، هدفمند و بسیج امکانات و استفاده از قابلیت‌های مشترک برای کاهش حوادث ناشی از کار است.
رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: می‌توان با آمار معتبر به‌عنوان پایه برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها، گام‌های مطمئنی در جهت بهبود و ایمن‌سازی محیط کار و کاهش هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی این امر برداریم.
حفیظ‌الله فاضلی در ادامه این دیدار با تأکید بر اهمیت امر آموزش در کاهش حوادث ناشی از کار، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه بازرسان کار پیشگیری از بروز حوادث شغلی و بالابردن سواد ایمنی کارگران از طریق آموزش است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کارفرمایان باید محیط ایمنی را در فضای کسب و کار برای کارگران فراهم کنند، افزود: صرف هزینه برای ایمنی به‌نوعی سرمایه‌گذاری برای کارفرمایان محسوب می‌شود و می‌توان با برگزاری همایش و دوره‌های آموزشی راهکارهای مناسبی را به‌منظور هم‌افزایی در رسیدن به اهداف و افزایش انگیزه در کارگران تبیین کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار