تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت های تعاونی دامداران چهارمحال و بختیاری از خرید حمایتی روزانه 100تن شیرخام تولیدی استان با یارانه دولتی خبرداد.
کد خبر: ۶۱۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 26 May 2018
به  گزارش تابناک شهرکرد- بهرام دهقانی اظهارکرد: اتحادیه دامداران استان با همکاری دستگاه های اجرایی متولی، به ازای هریک کیلوگرم شیر خام 3هزار ریال یارانه به صورت غیر مستقیم به دامداران پرداخت می کند.
وی اظهار کرد: این طرح با هدف کنترل و مدیریت بازار شیر و رساندن قیمت محصول به قیمت متعادل حمایت توسط دولت پرداخت می شود.
به گفته وی، چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از قطب های تولید شیر و گوشت در کشور مطرح است و هم اینک 3درصد شیر کشور در این استان تولید می شود.
رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت های تعاونی دامداران چهارمحال و بختیاری میزان تولید روزانه شیر خام استان 650 تن برآورد کرد و گفت: سالانه 238هزار تن محصول شیر خام در این استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
دهقانی از ارسال بیش از 50 درصد از شیر خام تولیدی استان به استانهای همجوار خبر داد و گفت: برخی از کارخانه های فرآوری مواد لبنی در استان تمایلی به تامین شیر از دامداران استان ندارند.
چهارمحال وبختیاری با حدود 2 میلیون و 700 هزار راس دام سبک و سنگین، سالانه 238 هزار تن شیر تولید و روانه بازار مصرف می کند.
بیش از 365 واحد گاوداری صنعتی و 35 مجتمع دامداری در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار