مرکز اورژانس هوایی کشور در البرز با هدف تسریع امدادرسانی صبح شنبه (۵ خرداد) با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
کد خبر: ۶۱۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 26 May 2018

به گزارش تابناک : سید علی صدرالسادات، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صبح شنبه (5 خرداد) با حضور در آئین افتتاحیه اورژانس هوایی کشور در البرز گفت: راه اندازی اورژانس هوایی کشور متناسب با آمار سالانه 40 هزار مرگ و میر در حوادث کشور در مسیر جاده ها از ضروریات است.

 

به گفته صدرالسادات، وضعیت جغرافیایی خاص ایران از لحاظ مدیریت بحران این کشور را با شرائط ویژه ای روبه رو ساخته است که در راستای آن باید در مسیر بهبود و ارتقاء کمی و کیفی وسائل نقلیه همچنین وضعیت جاده ها تلاش ویژه ای کنیم.

 

 

وی با در نظر گرفتن اهمیت راه اندازی اورژانس هوایی کشور مطرح کرد: راه اندازی این مرکز با مشکلات بسیاری روبه رو بود که از سال 95 با هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های نظامی در این رابطه صحبت هایی شد.

 

بهره مندی از بالگردهای تخصصی و پیشرفته از جمله محورهای سخنان معاون وزیر در این آئین بود که در این خصوص بیان کرد: بهبود سطح کیفی و تسریع امدادرسانی به مردم از جمله اهداف راه اندازی این اورژانس است.

 

خرید 6فروند بالگرد از اروپا، که تا کنون 4 فروند در اختیار ایران قرار گرفته است و به زودی 2 فروند دیگر نیز افزوده می شود، مورد نظر صدرالسادات قرار گرفت و در این خصوص اظهار امیدواری کرد که بخشی از نیاز کشور تامین شود.

 

ارائه خدمات مطلوب با بهره گیری از بالگردهای محور دیگر سخنان این مسئول بود که در این رابط نیز عنوان کرد: کادر مناسب خلبانی کارآمد و فنی در مرکز اورژانش هوایی کشور استفاده می شود.

 

 

 

منبع : شبستان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار