کد خبر: ۶۱۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 26 May 2018
دکتر فرشید بهشتی در گفت و گو با جام جم آنلاین بیان کرد: خرمشهر با داشتن 22 خانه بهداشت و 7 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و 4 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی جمعیتی بالغ بر 170000 نفر را پوشش می دهد که در روستاهای تابعه، 42 بهورز خدمات سطح یک را ارائه می کنند و همچنین در منطقه شهری 76 مراقب سلامت مشغول انجام خدمت هستند.
وی ادامه داد: از آنجا که خرمشهر دارای مرز مشترک با کشور عراق است این خدمات در منطقه مرزی هم مرز خشکی و هم مرز آبی با داشتن دو پست مراقبت بهداشتی زمینی و دریایی بصورت فعال انجام میشود.
به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، این منطقه تنها یک بیمارستان آن هم با 35 پزشک متخصص و 130 پزشک عمومی دارد. مهم ترین و حادترین معضل فعلی بهداشت و درمان مربوط به کمبود متخصص و کمبود امکانات پزشکی از قبیل آنژیوگرافی و ام آر ای است.
بهشتی در رابطه با مشکلات بهداشت و درمان خرمشهر به جام جم آنلاین گفت: از اهم مشکلات مرکز بهداشت خرمشهر کمبود پزشک رسمی در مناطق شهری است، از دیگر مشکلات بهداشتی شهرستان بوی بد کارخانه الکل سازی است که با هماهنگی با دادستان و مسئولین اداره محیط زیست نسبت به پلمپ کارخانه فوق اقدامات بایسته صورت گرفته است. از آنجا که کشور با بحران کم آبی رو به رو شده و متاسفانه شوری آب به دلیل EC(سختی آب) بالا باعث نگرانی مردم شده است ولی در حال حاضر آب منطقه از نظر آزمایشات میکروبیولوژی مشکلی ندارد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در خصوص مهم ترین بیماری های موجود در منطقه خاطرشان کرد: بیماری های قلبی بالاترین میزان را دارد که همچون سایر مناطق کشور بالاترین علت فوت را نیز به خود اختصاص داده است. در رتبه دوم علل مرگ شهرستان خرمشهر که از برنامه ثبت مرگ استخراج شده، سرطان ها و تومورها قرار دارند. که در خصوص علل ایجادشان نیاز به بررسی دقیق تر است که حاصل تشخیص کارشناسان، پزشکان براساس نتایج آزمایشات پاراکلینیکی و کلینیکی است.
به گفته وی، جهت پیشگیری از بیماری های ناشی از کمبود ویتامین دی و کلسیم توزیع این قرص ها در خرمشهر انجام می شود. در حال حاضر در قسمت مرگ کودکان زیر 5 سال در نوزادان مهم ترین علت نارسی است و در کودکان ناهنجاری و سوانح و حوادث بالاترین علت مرگ را به خود اختصاص داده است.
بهشتی در پایان گفت: ارتقا در وضع سلامت یک جامعه منوط همکاری کلیه سازمان ها، ارگان ها و حتی مردم عامه است. به عبارتی ساده تر 25 درصد وضعیت بهداشتی منطقه به شبکه بهداشت و درمان خرمشهر مرتبط بوده و 75 درصد به سایر ارگانها، ادارات و مردم، لذا نیاز است که در خصوص وضعیت بهداشتی، درمانی منطقه، دست به دست هم دهیم تا بتوانیم مردم شریف شهر و روستاهای خرمشهر خدمت رسانی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار