امام جمعه قائمیه گفت:حرمت همدیگر را نگه دارید نقدهای خود را منصفانه بیان کنید به جان هم نیفتید در فضای آرام زیر سایه قانون مطالبات خود را از مسوولان مطالبه کنید انشاالله صدای شما امروز به گوش مسوولان رسیده است.
کد خبر: ۶۱۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 26 May 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام حسین انصاری امام‌جمعه قائمیه در خطبه نمازجمعه این شهر با اشاره به بحث ارتقاء دو بخش چنارشاهیجان و کوهمره و ایجاد شهرستان جدید «کوه‌چنار» اظهار داشت: ارتقای این دو بخش یک مطالبه بحق و قانونی بوده که حدود 20 سال است در دستور کار نمایندگان مجلس قرار داشته است.

وی با بیان اینکه بعد از 2 دهه انتظار بالاخره لطف الهی و قرعه فال به نام مردم عزیز این شهر افتاده و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از این دیار انتخاب شد، گفت: نماینده فعلی مردم در مجلس مطالبه این دیار را دلسوزانه، مجدّانه و بصورت قانونی پیگیری کرد.

انصاری افزود: این طرح یکی از قانونی‌ترین طرح‌هایی بوده است که از 20 سال گذشته تا امروز جهت شهرستان شدن مطرح شده، چون دارای 2 بخش و وسعت و جمعیت کافی است.

امام‌جمعه قائمیه با بیان اینکه در مناطق دیگر شاهد بودیم با یک بخش شهرستان ایجاد شده است، اظهار داشت: مردم نجیب این خطه از جمهوری اسلامی با هر سلیقه سیاسی نسبت به انقلاب و نظام اسلامی عاشق و علاقمند بوده و چه در ایام دفاع مقدس و چه بعد از جنگ دِین خود را نسبت به انقلاب اَدا کردند.

وی گفت: با توجه به کمبود‌ها و مشکلات و شرایط خاص شهر قائمیه از دولت تدبیر و امید که بیش از 80 درصد مردم این منطقه به آنها اعتماد کردند و رای داده‌اند درخواست توسعه و پیشرفت این منطقه را داریم.

انصاری با بیان اینکه تا این لحظه که در خدمت شما هستم هیچ‌گونه سخنی در مورد لغو طرح ارتقاء به شهرستان مطرح نشده است، افزود: بنده با آقای استاندار تلفنی و با معاونین استاندار و مسوولان کشوری صحبت کرده‌ام، همه بالاتفاق اعلام کرده‌اند شهرستان شدن کوه‌چنار یک ضرورت است.

امام‌جمعه قائمیه تاکید کرد: بحث ارتقای دو بخش به شهرستان همچنان در دستور کار دولت است و هرگونه سخنی مبنی بر لغو طرحی که در کمیسیون دفاعی دولت تایید شده، شایعه‌ و کذب است.

انصاری با بیان اینکه به فضل الهی مردم ما همچون گذشته با متانت و بردباری از هرگونه تجمع که به حیثیت و فرهنگ ما لطمه ای وارد کند جلوگیری می‌کنند افزود: مردم با اعتماد کامل به مسوولان استانی و کشوری از طریق قانون مطالبات خود را جدی تر از گذشته دنبال می‌کنند.

امام جمعه قائمیه گفت: مسوولان طبق قانون به خواسته‌های مردم لبیک گفتند و طرح شهرستان کوه‌چنار در سال 1396 در کمسیون سیاسی و دفاعی دولت تصویب گردید بعد از اعتراضات و نگرانی‌های مردم کازرون طرح جهت کارشناسی بیشتر متوقف گردید و با حضور کارشناسان دفتر تقسیمات کشوری طرح اصلاح و جهت تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شده است.

وی با بیان اینکه مردم عزیز و مومن چنارشاهیجان و کوهمره با رعایت ادب و اخلاق اسلامی و قانون‌مداری و نادیده گرفتن بی‌حرمتی‌ها خویشتن داری کرده‌ه‌اند افزود: با این کار مردم نام این شهر در ایران اسلامی خوش‌نام شده و همچون ایوب نبی صبوری کردید و وسوسه گران شما را عصبانی و طوفانی نکرد.

انصاری گفت: بنده بعنوان سرباز ولایت و حامی مردم مظلوم و عزیز شهر از ابتدا تا کنون با تمام توان در کنار شما بوده‌ام و تا آخر با شما هستم مطالبات شما، صدای شما و خواسته‌های معقول و قانونی شما را به مسوولان منتقل کردم همه مسوولان بخش در این مسیر تلاش کردند زحمت کشیدند خون دل خوردند و از نماینده محترم حمایت کردند.

وی افزود: شما مردم به مسوولان اعتماد کرده‌اید و مسوولان نیز وظیفه دارند به شما اعتماد کنند و به بهترین وجه ممکن پاسخ اعتماد و صبر شما را بدهند.

خطیب جمعه قائمیه با یادآوری اینکه در بیانیه وزارت کشور این طرح را یک طرح قانونی و بر مبنای عقلانیت و توسعه بیان شده است اظهارداشت: بنده به خاطر این همه حلم و صبر مجددا از شما تشکر می کنم.

انصاری با بیان اینکه در تماس تلفنی با یکی از مسوولان کشوری وی گفت، طرح پا برجاست آرام باشید تاکید کرد: بگذارید مسوولان در فرایند قانونی طرح را به نتیجه برسانند و آستانه صبر و تحمل را دو چندان کنید و به شایعات و خبرهای غیر موثق و مغرضانه اعتنا نکنید.

وی گفت: به فضل الهی و عنایت امام زمان (ع) که این شهر هم به نام مبارکش قائمیه مزین شده است در فضای آرام در آینده شاهد اخبار خوب ارتقاء به شهرستان خواهیم بود و این هدیه دولت که هدیه نظام است کام تشنه و منتظر شما را سیراب خواهد کرد و با توسعه دو بخش به شهرستان زمینه اشتغال و سرمایه گذاری و رشد همه جانبه را شاهد باشیم.

امام جمعه قائمیه افزود: ما مردم دو بخش چنارشاهیجان و کوهمره افتخارمان این است که زیر چتر نظام اسلامی و ولایت زندگی می‌کنیم تمامی طایفه‌های ما اعم از ترک، لر، کوهمره‌ای، آهنگران و غیره، مردمی قانون مدار هستیم قانون را فصل‌الخطاب می‌دانیم و تا به امروز هم به احترام قانون سختی انتظار به شهرستان شدن را چشیده‌ایم.

انصاری با بیان اینکه دغدغه اول ما حفظ نظام و انقلاب و امنیت است ما امنیت پایدارمان را به دنیا معاوضه نمی‌کنیم گفت: امروز به همت سربازان گمنام امام زمان (ع) و نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه مقتدر کشور ما نه تنها کشور امن خاورمیانه است بلکه امنیت همسایگان خود را نیز تامین می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما بر سر قانون و امنیت معامله نمی‌کنیم ما شیعیان امیرالمومنین علی‌بن‌ابیطالب (ع) مسلمان و تسلیم قانون هستیم ما نه تنها بی قانونی نمی‌کنیم بلکه از مسوولان مطالبه می‌کنیم و با هرگونه حرکت ساختار شکنانه و غیرقانونی و هر برنامه‌ای که منجر به بی‌نظمی در جامعه شود برخورد قاطع می‌کنیم.

خطیب جمعه قائمیه افزود: مسوولان بیدار باشند و بدانند این مردم عزیز و ولایتمدار قصد سو استفاده از قانون را ندارند و به دنبال تجمع و تظاهرات اغتشاش نیستند ما برای نظام و دولت بار ایجاد نمی‌کنیم و تا می‌توانیم بار انقلاب به سرانجام می رسانیم ما همه با هم بر علیه دشمنان اسلام و انقلاب خروش می کنیم.

انصاری با بیان اینکه اجاره حضور دشمنان و منافقین و ضد انقلاب ها و خارج نشینان بی‌عرضه و فراری را در کشور و این شهر نخواهیم داد گفت: ما از اموال عمومی و دولتی همچون ناموس و جانمان مراقبت می‌کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: ما از حوادث اخیر شهر کازرون و خسارت‌های وارد شده و فوت چند نفر از برادران عزیزمان در کازرون غصه‌دار و ناراحتیم و این نفوذ و تحریکات ناجوان مردانه رسانه‌های خارجی و بیگانگان را به شدت محکوم می‌کنیم.

امام جمعه قائمیه با تاکید بر اینکه مردم ما بصیر و دشمن شناسند اظهارداشت: مردم اجازه سوء استفاده به دشمنان نمی‌دهد و دشمن حیله‌گر و طمع کار ما به دنبال ایجاد بی‌ثباتی سیاسی و ناامنی در منطقه است.

انصاری با بیان اینکه انتظارم از جوانان عزیز و مردم روزه دار و مومن این است که امید دشمنان را ناامید و اجازه سوء استفاده به دشمنان ندهید و بینی ضد انقلاب ها و دشمنان ترسوی خود را به خاک بمالید تصریح کرد: خودم را و همه شما خوبان و برادران عزیزمان در کازرون را توصیه به وحدت و برادری می‌کنم.

وی افزود: حرمت همدیگر را نگه دارید نقدهای خود را منصفانه بیان کنید به جان هم نیفتید در فضای آرام زیر سایه قانون مطالبات خود را از مسوولان مطالبه کنید انشاالله صدای شما امروز به گوش مسوولان رسیده است.

انصاری گفت:در روز یکشنبه جمعی از بزرگان و معتمدین طوایف شهر با استاندار فارس ملاقات می‌کنند و از مسوولان خواهان تسریع در تصویب نهایی و ابلاغ ارتقاء دو بخش به شهرستان می‌شوند.

وی در پایان تاکید کرد: اجازه سوء استفاده رسانه‌های خارجی از این حضور پر شور و پر رنگ در نماز عبادی سیاسی جمعه را به دشمنان ندهید عزیزانم به هیچ وجه در خیابان تجمع نکنید هرگونه تجمع خلاف قانون است و به ضرر ما می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
چشم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار