همه افراد حق دارند نظرات موافق و مخالفی داشته باشند اما نباید فراموش کنیم که نباید در میانه این کشمکش ها، فرصت های خوبی که پس از مدتها برای توسعه این دو شهرستان در حال شکل گیری است زایل شود و انگیزه ها کاهش یابند.
کد خبر: ۶۱۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 25 May 2018

در ماه های اخیر شاهد اقدامات مثمرثمری از سوی هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک بودیم. پیگیری های ویژه برای اجرایی شدن طرح انتقال آب از رودخانه کارون برای شهرهای ایذه و باغملک از جمله این موارد است.
این دو شهرستان ظرفیت های بالقوه بسیاری در زمینه هایی مانند کشاورزی و گردشگری و ..‌. دارد ‌و با توجه به شرایط اقلیمی، اقتصاد این دو شهرستان بر محوریت کشاورزی استوار شده است. متاسفانه بدلیل خشکسالی و کم آبی شاهد آسیب به چرخه اقتصادی و معیشتی مردم این مناطق بوده ایم . ضمن آنکه در برخی از مناطق حتی مشکل آب آشامیدنی سالم وجود دارد.


از همین رو پیگیری اختصاص اعتبارات ویژه به طرح انتقال آب به ایذه و باغملک که نیازمند حجم گسترده ای از رایزنی ها و چانه زنی ها با نمایندگان مجلس و مقامات دولت بوده است به عنوان یک گام استراتژیک به حساب می آید گرچه اجرای این پروژه تا بهره برداری آن یک پروسه زمانی تقریبا طولانی را سپری خواهد نمود اما قدم اصلی برای تحقق چنین امر مهمی همین جلب نظر مجموعه دولت و اختصاص اعتبارات ویژه علیرغم محدودیت ها و مشکلات اقتصادی در کشور بوده است که هم اینک برداشته شده و عملیات اجرایی آن آغاز گردیده است.

انتصاب فرماندار جدید باغملک که از نیروهای توانمند همسو با دولت به شمار می رود نیز از جمله مواردی است با پیگیری مهندس خادمی حاصل شده است. نکته مهم اینکه فرماندار جدید در رقابت های انتخاباتی مجلس دهم از وی حمایت نکرده بود اما خادمی بدلیل توانایی که در او دید از وی حمایت نمود.

متاسفانه به نظر می رسد در مواردی شاهد برخی تخریبها و انتشار مطالب غیرمنصفانه هستیم در حالیکه نمی توان منکر پیگیری طرح ها و اقدامات مهم و زیربنایی که اقتصاد حال و آینده مردم منطقه با ان گره خورده است، شد.


همه افراد حق دارند نظرات موافق و مخالفی داشته باشند اما نباید فراموش کنیم که نباید در میانه این کشمکش ها، فرصت های خوبی که پس از مدتها برای توسعه این دو شهرستان در حال شکل گیری است زایل شود و انگیزه ها کاهش یابند.


نخبگان این منطقه صرف نظر از دیدگاههای سیاسی می بایست نسبت به اهدافی بلندنظرانه تعهد جمعی داشته باشند و دایره اختلافات را بگونه ای گسترده نکنند که جایی برای تعامل و هم افزایی در جهت رفع مشکلات اساسی مردم باقی نماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار