کد خبر: ۶۱۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 24 May 2018
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا،محمدرضا احمدی نژاد گفت: بارندگی روز گذشته در زمان اندک و به صورت رگبار اتفاق افتاد، همین امر را موجب انباشت آب در معابر و بخصوص زیرگذرها ذکر کرد.
وی با اعلام اینکه انجام نشدن اقدامات زیرساختی در حوزه هدایت آب‌های سطحی عامل بروز مشکلاتی از این دست است، افزود: طرح جامع هدایت آب ‌های سطحی سال 95 به تصویب رسیده و این در حالی است که پیش از آن هیچ اقدامی در زمینه مذکور انجام نشده بود. پس از آن نیز اقدامات انجام شده اغلب به صورت موقت و مسکن بوده و نتوانسته است جوابگوی شدت بارندگی‌ها و رفع مشکلات شهر و شهروندان باشد.
سرپرست شهرداری کرج، ادامه داد: در سال 97 رویکرد مدیریت شهری را نسبت به موضوع آب‌های سطحی تغییر داده‌ایم و طبق پیش بینی و برنامه‌ریزی‌هایی که برای بودجه سال 97 انجام گرفته، تلاش شده است رویکرد را از سیستم دفعی به سمت هدایت و نگه داشت آب‌های سطحی تغییر دهیم.
احمدی نژاد تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با توجه به منابع پیش بینی شده در بودجه، بخشی از آب‌های سطحی را نگهداری کرده و در حوزه آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار دهیم. این طرح با مشارکت معاونت فنی و عمرانی و سازمان سیما و منظر شهرداری کرج در حال آماده‌سازی و اجراست. البته در کنار اجرای این طرح، انجام اقدامات موضعی و مقطعی را به منظور رفع مشکلات و کاهش آبگرفتگی‌ها بخصوص در معابر مستعد این امر، در دستور کار قرار می‌دهیم تا در سال جاری و در موارد بارندگی کمتر شاهد آبگرفتگی حوزه‌های مختلف شهری باشیم.
وی ضمن قدردانی از تلاش گسترده نیروهای خدمات شهری، آتش نشانی و مدیریت پسماند برای تخلیه معابر آبگرفته گفت: شدت بارش‌ها به گونه‌ای بود که برخی معابر و زیرگذرها به سرعت پر شدند. تخلیه این مسیرها اقدامی دشوار بود اما با همکاری مجموعه‌های ذکر شده، آب‌ها به سرعت تخلیه شده و مسیرها بازگشایی شدند.
نصب و فعال کردن کلکتورهای سطح شهر ضروری است
حسن مدیرروستا، معاون خدمات شهری شهرداری کرج با بیان اینکه معاونت خدمات شهری با بهره‌گیری از تمامی توان نیروی انسانی و ماشین آلات خود روز گذشته در آماده‌باش کامل بود، اضافه کرد: حجم بالای بارش و پر شدن ظرفیت چاه‌های جذبی، باعث شد معابر به سرعت دچار آبگرفتگی شوند.
مدیرروستا با تاکید بر ضرورت نصب و فعال کردن کلکتورهای سطح شهر، مشکل آب‌های سطحی را با وجود چاه‌های جذبی غیرقابل رفع کامل عنوان کرد و ادامه داد: این چاه‌ها از ظرفیت محدودی برخوردارند و در زمان بارندگی‌های شدید توان جذب کامل آب را نداشته و بارندگی‌ها به آبگرفتگی تبدیل خواهد شد. این امر مشکلات بسیاری را برای شهرداری و شهروندان ایجاد می‌کند.
وی، بخصوص از عدم راه اندازی کلکتور خیابان شهید بهشتی انتقاد کرد و افزود: فعال شدن این کلکتور بخش زیادی از مشکلات آبگرفتگی در معابر آن منطقه از شهر را مرتفع خواهد کرد .
به گفته وی، در روز گذشته همه عوامل و کارگران زحمتکش خدمات شهری در ستاد و مناطق در کنار نیروها و عوامل سازمان‌های آتش نشانی و مدیریت پسماند به سرعت برای اجرای عملیات جمع‌آوری و تخلیه آب بخصوص در زیرگذرها ورود کرده و با تلاش بسیار کوشیدند شرایط را برای هموطنان هموار کنند.
این مسول به تشریح عمده‌ترین رخدادها پیرو آبگرفتگی روز گذشته پرداخت و اضافه کرد: در منطقه 2 یک دستگاه اتوبوس به دلیل عدم رعایت ارتفاعِ مناسب در زیرگذر گرفتار شد و پس از آن ورود یک دستگاه خودروی پژو موجب گیر کردن آن در معبر گردید.
معاون خدمات شهری شهرداری کرج، ادامه داد: گرفتار آمدن یک دستگاه پیکان و یک دستگاه نیسان در زیرگذر مترو واقع در انتهای خیابان شهید ایرانی در منطقه 5، یک دستگاه سمند در ابتدای خیابان پنجم مطهری واقع در منطقه 7 و دو دستگاه پژو در زیرگذر سپاه واقع در منطقه 8 گزارشاتی بود که به ما رسید و نیروها و عوامل مربوطه به سرعت نسبت به اجرای عملیات و رفع معضل اقدام کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار